OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Bultar ditt hjärta lite extra när du får arbeta med administration? Får du energi av att ge bra service och vara en viktig pusselbit för en betydelsefull målgrupp av Skånes medborgare? Då kan du vara den vi söker!
Tolkcentralen är en enhet inom syn-, hörsel- och dövverksamheten inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Den som är bosatt i Skåne och är i behov av teckenspråk- och dövblindtolk eller skrivtolk kan göra sin beställning hos oss på Tolkcentralen. Det är cirka 1 100 tolkanvändare som årligen beställer tolk till drygt 12 000 tillfällen. Tolktjänsten kostar inget och riktar sig till den som har nedsatt hörsel, är döv eller dövblind. Tolkuppdragen utförs på den plats tolkanvändaren befinner sig eller via distansmöte.
Vi är stolta över att vara den verksamhet i Skåne som har i uppdrag att tillsätta tolk utifrån beställarnas behov av så kallad vardagstolkning. Genom tolk möjliggörs kommunikation mellan hörande och personer med nedsatt hörsel, dövhet eller dövblindhet. Tillgång till tolk är en förutsättning för att kunna vara delaktig i samhället på samma villkor som andra. Inom tolkcentralen arbetar drygt 40 personer varav de flesta är tolkar. Samordningen utgår från Kristianstad men våra tolkar sitter även placerade i Malmö, Lund och Helsingborg. Välkommen till oss på Tolkcentralen!
ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya administratör? Nu har vi en tjänst för dig som brinner för den administrativa rollen och trivs med att ge god och personlig service. Vi söker två administratörer där en tjänst avser tillsvidareanställning och den andra en särskild visstidsanställning under åtta månader med eventuell möjlighet till förlängning.
I rollen som administratör på Tolkcentralen kommer du huvudsakligen att ta emot beställningar från tolkanvändare. Du tar emot beställningarna via våra olika beställningskanaler, vilka är taltelefon, 1177, webb-beställningar, mejl och sms. Därefter fördelar du beställningarna i ett schema för tolkarna som sedan utför uppdraget. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är fakturering och framtagande av statistik.
- Gemenskap, trivsel och att vi hjälper varandra. Så skulle jag vilja beskriva vårt team. Vi trivs tillsammans och är måna om att den som blir vår nya kollega också ska trivas i gruppen. Här vill vi att alla ska känna sig delaktiga, man ska känna att man vågar ställa frågor och vi hjälps åt för att tillsammans nå vårt gemensamma mål. Vårt team är helt enkelt magiskt, uttrycker Stefka stolt, administratör på Tolkcentralen.
KVALIFIKATIONER
När det gäller den formella kompetensen vill vi att du har en utbildning inom administration, antingen på gymnasial-, yrkeshögskole- eller högskolenivå. Därtill har du mycket god datakunskap och är trygg med att arbeta i olika system samtidigt. För tjänsten krävs även goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift, goda erfarenheter av schemaläggning, fakturering och statistik. Har du erfarenhet av en liknande roll är det också meriterande för tjänsten.
Vi söker dig med ett flexibelt förhållningsätt, kan hantera många parallella uppgifter och som i varje unikt ärende möter beställarens specifika behov. Värdefulla egenskaper i tjänsten är därmed god social kompetens och ett professionellt förhållningssätt där du har förmåga att ta emot och hantera såväl positiv som konstruktiv feedback. Du är trygg i dig själv och vågar diskutera i grupp där du både är öppen för andras åsikter och delar med dig av din egen kunskap. Därtill har du en positiv inställning och ett gott bemötande mot beställare/tolkanvändare, kollegor och andra intressenter.
Du är en person som vill utveckla både dig och verksamheten, där du gärna ser möjligheteter och vågar prova nytt för verksamhetens bästa. Vidare ser du det som självklart att agera som en professionell ambassadör för Tolkcentralen och arbetsgivaren, där du, precis som vi, arbetar utifrån Region Skånes värderingar. Vi är måna om att hitta rätt person, vilket gör att vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.
Vid eventuell anställning görs kontroll mot misstanke- och belastningsregistret.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.
Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.