OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Träffpunkter 65+
Just nu behöver vi på Träffpunkter 65+ en administratör som är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Vi söker framför allt dig som drivs av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att hjälpa och stötta andra och gillar att arbeta med administration. Känner du att det passar in på dig? Sök tjänsten redan idag!
Träffpunkter 65+ är en öppen verksamhet för de i kommunen som har fyllt 65 år. Vi erbjuder olika aktiviteter för våra gäster, såväl träning som social samvaro, föreläsningar, underhållning mm. Vi består av 12 Träffpunkter spridda över kommunen. Personalgruppen består av bland annat aktivitetshandledare, Sjukgymnaster och hälsopedagoger. I uppdraget ingår även ett ansvar för värdskap på trygghetsboenden och badverksamhet på Fyrishov.
Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen och dina huvudarbetsuppgifter kommer att vara personalbemanning, vikariehantering, lönehantering, fakturagranskning, statistikhantering, vissa inköp, webbredaktör, skapa affischer och broschyrer för våra verksamheter samt administrativa uppdateringar.
Din bakgrund
Till den här tjänsten söker vi dig som har utbildning och erfarenhet inom personaladministration. Du har även erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office olika delar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kommungemensamma system såsom Heroma, Agresso, Adlab. Du har goda kunskap i svenska i tal och skrift. Önskvärt om du har kunskap att förmedla information i tal och skrift.
Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Vidare är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar samt kommunikativ som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vi ser även att du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Taha Baroudi, verksamhetschef, 018-727 69 31
Maria-Helena Persson, administratör, 018-727 69 47
Fackliga företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16
Vision, 018-727 24 30
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43