OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Trafik Göteborg är en samverkan mellan Stadsmiljöförvaltningen i Göteborgs stad, Västtrafik och Trafikverket. Trafik Göteborgs syfte är att bidra till hållbarhet, säkerhet och framkomlighet i trafiksystemet.
Verksamheten har i uppdrag att förenkla alla trafikanters och transportörers vardag. Målet är att underlätta arbetspendling med alla trafikslag, med prioritet för kollektiv-, gång- och cykeltrafik. Vi följer trafiken längs pendlingsstråk, via knutpunkter och i stadskärnan. Vi underlättar beslut om val mellan olika transportslag, ruttval samt tid för resa. Detta sker genom att vi hanterar och kommunicerar störningar i trafiksystemet. Se en del av våra leveranser på trafikgoteborg.se, trafiken.nu, trafikgoteborg på Instagram och Trafik Göteborg på Facebook.
Trafik Göteborg består av funktionerna vägtrafikledning, trafikredaktion, trafikanalys och verksamhetsutveckling.
Administratören kommer att anställas av Stadsmiljöförvaltningen, Göteborgs stad, men jobbar helt i verksamheten Trafik Göteborg. Placering är i Trafikverkets lokaler på Kruthusgatan i Göteborg. Arbetet sker på uppdrag av Trafik Göteborgs ledningsgrupp. Där finns också anställande chef.
Det dagliga arbetet består t.ex. av att sköta beställningar, kontera och kontrollattestera fakturor, diarieföring, protokollförande vid olika möten, administrera Trafik Göteborgs övriga administrativa processer.
Administratören kommer också att hantera administrativa uppgifter i budgetprocessen, verksamhetsplaneringen och i olika projekt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med administrativ utbildning eller med erfarenheter som kan anses likvärdiga. Har du erfarenhet av att arbeta i en samverkansorganisation är det meriterande.
Det är viktigt att du har mycket god kunskap i Officepaketet och erfarenhet av arbete i ett fakturaflöde. Erfarenhet av arbete i en offentlig organisation med till exempel ärendehantering och diariehantering är meriterande.
Som person söker vi dig som är självgående, initiativtagande, nätverkande och som snabbt kan sätta sig in i komplex information. Mycket god förmåga att uttrycka sig korrekt i tal och skrift på svenska är ett krav, liksom god vana att arbeta med text och givetvis ha en god social förmåga. Goda kunskaper i engelska är meriterande.
Vi vill att Trafik Göteborg ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Tjänsten som administratör på Trafik Göteborg är säkerhetsklassad. I samband med rekryteringen kommer registerkontroll och säkerhetsintervju att genomföras.
Vi kommer att ha urval och intervjuer löpande så välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT