Administratör till Trafikverket

Administratör till Trafikverket

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Administratör som är nyfiken på att få veta mer om hur Trafikverket b.la arbetar för att utvecklar ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem. Vi söker nu en  Administratör för ett långt uppdrag med placering i Uppsala.

Resor och transporter är nödvändiga för att vårt samhälle ska fungera.Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar vi hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen.

Distriktet har idag två assistenter som tillsammans stödjer de sju projektenheterna och distriktsledningen med olika typer av administrativa arbetsuppgifter. Från årsskiftet 2023/2024 kommer det att ske en förändring och i stället för assistenter ska det finnas projektadministratörer på projektenheterna och ledningsstöd för regionledningen. Trafikverket söker nu en administratör som ska stödja enheten i vardagligt arbete.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Sköta administrativa rutiner
- Planera och samordna
- Arbeta utifrån fastlagda rutiner
- Vara ett operativt stöd för verksamheten
- Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och post-hantering)
- Hantera många kontakter med anställda, resurskonsulter och uppdragskonsulter
- Utföra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
- Sköta kalenderbokningar och olika mötesbokningar
- Utföra reseplaneringar
- Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
- Projektplanering och uppföljning av projekt
- Arbetet innebär även att samarbeta med ledningsstödet och övriga projektadministratörer.

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid i Trafikverkets lokaler i Uppsala. Eventuellt hemarbete sker enligt överenskommelse med beställare. I uppdraget kan resor förekomma inom det geografiska området Öst/Stockholm.

Uppdraget ska påbörjas 2023-11-13 eller snarast efter kontraktstecknande och beräknas pågå i tolv månader från startdatum med möjlighet till förlängning ytterligare ett (1) + ett (1) år.

Krav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt Word och Excel
• Minst tre (3) års (36 månader) erfarenhet av arbete i rollen administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Om dig:
Vi söker dig som tidigare arbetat i en liknande roll och det är högt meriterande om det dessutom är från statlig myndighet eller offentlig sektor. Vidare söker vi dig som har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du har även lätt för att lära dig nya system och känner dig bekväm med att arbeta självständigt i dessa.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.
Urval och intervjuer kommer ske löpande men med sista ansökningsdag 29/10.

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Om Trafikverket
Trafikverket ansvarar för den långsiktiga planeringen av infrastruktur för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart samt för byggande och drift av  och nollvisionen. Läs mer på www.trafikverket.se 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Assistent, Sekreterare, Projektadministratör, Projektassistent, Offentlig sektor, statlig myndighet, Microsoft Office, Trafikverket, myndighet, avtalsadministration, Uppsala, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2023
  • Ansök senast: 29 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024