Administratör till Trafikverket

Administratör till Trafikverket

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren administratör som söker nya utmaningar? Då har vi det perfekta tillfället för dig på Trafikverket! Vi letar efter en engagerad och strukturerad individ som kan stödja två projektenheter i distrikt väst.

Om tjänsten

Ditt ansvarsområde kommer innebära att stötta två projektenheter hos Trafikverket i det dagliga arbetet. Detta är en roll med en varierande vardag där ingen dag är sig lik.

I din roll som administratör kommer dina arbetsuppgifter bl.a. innefatta:
- Följa upp och strukturera beställningar av arbetskläder
- Diarieföra handlingar och säkerställa projektens administrativa hantering
- Utföra diverse ekonomihantering, inklusive bokföringsordrar och fakturakontering
- Registrera och förändra användarkonton, hantera behörighetsansökningar
- Delta i att lägga upp strukturer i projektens lagringsytor
- Ta fram underlag till annonser, hantera brevutskick och sammanställa material för Planprövning
- Ansvara för mötesbokningar och fikabeställningar
- Utföra administrativa uppgifter enligt fastlagda rutiner, inklusive fakturahantering, avrop av utrustning, administrering i Sharepoint, kalender- och mötesbokningar, samt kursanmälningar

Placeringsort för detta uppdrag är i Göteborg. Anställningsgraden är 80–100% av heltid (32-40 timmar/vecka). Uppdraget börjar den 5 februari 2024 eller så snart som möjligt efter kontraktstecknande. Varaktighet till och med den 4 februari 2025, med möjlighet till förlängning.

Om dig

Vi söker dig som är ordningsam och strukturerad i ditt arbetssätt med ett öga för detaljer. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Vidare ser vi att du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att jobba i team liksom självständigt.

Krav för dig som söker denna tjänst:
- Gymnasieutbildning eller motsvarande enligt Trafikverkets bedömning
- Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Flytande kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i både tal och skrift
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
- Kompetens att arbeta strukturerat, självständigt och serviceinriktat

Man måste uppfylla samtliga krav för att gå vidare i denna rekryteringsprocess.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Administrator, Kontorist, Koordinator, Coordinator, Organisatör, Sekreterare, Assistent, Assistant, Göteborg, Kungsbacka, Borås, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2023
  • Ansök senast: 4 januari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


10 januari 2025

10 januari 2025

Informationsadministratör

Informationsadministratör

10 januari 2025