Administratör till Trafikverket i Jönköping

Administratör till Trafikverket i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad administratör som trivs när du får arbeta med många olika kontaktytor? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Till Trafikverket söker vi en strukturerad Administratör till minst ett års konsultuppdrag med önskad start den 13 mars 2023. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Administratör kommer du att tillhöra en nationell grupp inom Trafikverket som arbetar i processen Teknisk Säkerhetsstyrning signal och Godkännandeprocessen för järnväg. Arbetet innefattar framförallt ärendehantering i verktyget LIME och du kommer även administrera Trafikverkets arbetsrum via Sharepoint.

I rollen ingår även andra arbetsuppgifter såsom:

• fakturahantering
• självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
• utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
• planera och följa upp ärenden
• avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
• genomföra och följa upp aktiviteter
• övriga administrativa arbetsuppgifter

Stationeringsort för uppdraget är Trafikverkets kontor i Jönköping. Det erbjuds möjlighet till distansarbete upp till 40% av en arbetsvecka efter överenskommelse med uppdragsgivaren. Resor för uppdraget förekommer ca varannan månad.


Vem är du?
Vi ser att du som söker tjänsten har gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta med administration och enklare ekonomi. Du har goda kunskaper i MS Office och kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Tidigare erfarenheter av ärendehanteringssystem såsom LIME är starkt meriterande.

Som person är du strukturerad, prestigelös, flexibel och noggrann. Vi ser gärna att du är van vid att ta ansvar, arbeta proaktivt och har ett sinne för att se vad som behöver göras på ett kontor.



Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024