Administratör till Trafikverket i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta med ett givande och brett uppdrag inom administration på Trafikverket i Stockholm? Har du erfarenhet av offentlig verksamhet och vill bidra till samhällets infrastruktur och innovativa lösningar? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Trafikverket söker nu en servicemedveten administratör.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga administratörer. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom administration till Trafikverket.

På Trafikverket kommer du, tillsammans med staben bestående av 25 personer, att hjälpa till och etablera samt utveckla administrativ hantering, intern kommunikation och ge stöd till avdelningen. Du kommer att arbeta avdelningsövergripande och stötta avdelningen i en rad olika områden. Rollen som administratör är viktigt för att det dagliga arbetet ska fungera.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Avdelningsövergripande administration, exempelvis hantera avdelningens adresslistor
Onboarding av medarbetare och konsulter
Diarieföring
Intern kommunikation
Mötes-, rese, och konferensbokningar
Facilitering av digitala eller fysiska informationsmöten/träffar


Krav för tjänsten

Avklarad gymnasieutbildning
Minst tre års erfarenhet som administratör, assistent, ledningsstöd, kommunikatör eller motsvarade
Minst sex månaders erfarenhet av offentlig verksamhet
Mycket goda kunskaper i MS Office Grundläggande kunskaper i SharePoint
Kunna kommunicera mycket väl på svenska såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten 

Minst sex månaders kunskap i digital kommunikation. Detta kan omfatta exempelvis teoretisk kunskap eller praktisk erfarenhet såsom spela in digitala stormöten, skapa kortare videos, nyhetssidor på intranät, bloggar, chattar.
Minst sex månaders erfarenhet av att ha arbetat med registrering av ärenden i något eller flera ärendehanteringssystem.
Minst ett års erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetssätt.


Vi söker dig som har förmåga att

Arbeta flexibelt
Arbeta digitalt
Vara servicemedveten
Vara noggrann


Uppdragsperiod och omfattning  

Stationeringsort är Solna, Stockholm. Omfattningen är på heltid och påbörjas preliminärt 2022-09-12 och sträcker sig till 2023-12-31, med möjlighet till ett års förlängning. Resor kan komma att ske, uppskattningsvis 1-5 ggr/år. Resor sker i första hand till avdelningens placeringsorter. Avdelningen är placerad på flera orter i Sverige därmed sker mycket av arbetet digitalt. Efter överenskommelse med arbetsledande person finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar per vecka.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-08-25. Du är varmt välkommen! Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss. Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen. 

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 26 augusti 2022

Liknande jobb


16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024