OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst tre års erfarenhet av att arbeta med administration och vill arbeta på en av Sveriges mest välkända myndigheter? Varmt välkommen att söka denna tjänst!
Om uppdraget
Vi söker en administratör till vår kund Trafikverket som är en myndighet inom planering av transportsystemet för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar i mitten av november och kommer pågå i ett år framåt. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget ytterligare ett (1) + ett (1) år. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta på myndighetens lokaler i Uppsala. Det finns viss möjlighet till distansarbete. Resor till Trafikverkets andra kontor kan förekomma i denna tjänst.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ett operativt stöd för Trafikverkets verksamhet och bland annat utföra kalender samt mötebokningar. Reseplanering, samordning och hantering av administrativa rutiner ingår vidare i dina arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer också bestå av att:
- Hantera kontakter med anställda, resurskonsulter och uppdragskonsulter.
- Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram.
- Projektplanering och uppföljning av projekt.
- Samarbeta med ledningsstödet och övriga projektadministratörer.
- Hantera återkommande arbetsuppgifter exempelvis kopiering, sortering och posthantering
Dina kvalifikationer
- Gymnasium eller likvärdig utbildning.
- Mycket goda kunskaper i MS Office, framför allt i Word och Excel.
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete i rollen administratör/assistent.
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Du behöver kunna verifiera dessa kvalifikationer med hjälp av utbildningsbevis och referenser.
Meriterande
Minst 18 månaders erfarenhet av administrativ roll vid svensk statlig myndighet eller region.
Om du uppfyller det meriterande kravet behöver du kunna verifiera detta med referenser.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 264 46 33
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson