Administratör till transportföretag

Administratör till transportföretag

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom ekonomi och en fallenhet för administration? Tycker du dessutom att system och datorer i allmänhet är roligt så är det dig vi söker. Här får du möjligheten att bli en del av ett drivet och kunnigt team, där ni tillsammans arbetar med bland annat fakturering, leverantörsfakturor samt fungerar som ett systemstöd mot företagets speditörer. Tjänsten är konsultbasis på heltid med start omgående med goda möjligheter tillsvidare anställning efter sommaren. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Administratör är du främst ansvarig för fakturering och leverantörsfakturor. Du arbetar mycket i system och Excel där du har ansvar för att se till att ditt och andras arbete är noggrant och korrekt utfört. Din avdelning är lite av experter på systemen, därav är du även ett systemstöd för dina kollegor på speditionen. Vidare förväntas du även bidra till företagets fortsatta automatisering av dess processer och utvecklingen av avdelningen i stort.

Vem är du?
För att passa i rollen ser vi gärna att du har goda kunskaper i Excel och en fallenhet och intresse för att jobba i system. Du har även en bakgrund inom ekonomi och har tidigare arbetet med fakturor och likvärdigt. Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från transportbranschen.

Som person är du en riktig doer, du har ett driv som du visar genom att du tar ett stort eget ansvar för dina åtaganden samt bidrar med idéer och initiativ som förbättrar och utverkar verksamheten. Vidare är du noggrann och vill alltid bidra med hög kvalité i allt du tar dig ann. Samtidigt är du effektiv och har en förmåga att prioritera och planar ditt eget arbete på ett sätt som går i samklang med företagets prioriteringar.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024