OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya administratör på Transportservice och servicecenter? Transportservice och servicecenter är en del av serviceavdelningen, vars uppdrag är att ge internservicen till kommunens förvaltningar och bolag så att de kan fokusera på sina kärnuppdrag.
Serviceavdelningen består av cirka 210 medarbetare fördelat på tre verksamhetsområden: Servicecenter, Transportservice och Städservice. Hela serviceavdelningen är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en administratör vars huvudsakliga uppgifter kommer att vara kopplade till fordonsenheten inom transportservice och servicecenter men du kommer också ha en administrativt stödjande roll gentemot verksamhetschef och våra två enhetschefer.
Då detta är en helt nytillsatt tjänst kan den komma att utvecklas allt eftersom och du får vara med att forma den.
Förekommande uppgifter:
- Fakturahantering och fakturering
- Underhåll av fordonssystemet
- Hantera avtal för våra tjänster
- Ta fram analyser
- Beställning av materialinköp
- Bokning av mässor, resor och interna aktiviteter
- Internrevisor kopplat till vår ISO-certifiering
Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i att skapa ordning och reda, som inte stressas av att vara involverad i flera olika områden samtidigt och som gillar att ha en serviceinriktad roll. Det är en fördel för dig om du är administrativt van eller tidigare haft en roll av administrativ karaktär.
För att trivas i rollen som administratör hos oss är det även bra om du har lätt för att sätta dig in i nya, och van att hantera flera, IT-system och ta dig an nya arbetsuppgifter. Då det är en ny tjänst kommer arbetsuppgifterna att formas allt eftersom vilket kräver en flexibilitet från din sida. Vidare har du god kommunikativ och pedagogisk förmåga, detta får du bland annat nytta av i dialog med interna kontakter i såväl tal som skrift samt när du tar fram lathundar och instruktioner till övriga inom verksamheten.
Då vi är en kvalitet- och miljöcertifierad verksamhet genomförs ständiga interna kontroller av vårt kvalitets- och miljöarbete. Har du erfarenhet från att arbeta i ledningssystem eller att agera internrevisor utifrån kvalitets- och miljöarbete ser vi även det som meriterande, annars kommer du att få den utbildning du behöver på plats.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande.
B-körkort är ett krav.
Om Karlstads kommun
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.