OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta i en övergripande roll för Unikom? Just nu söker vi en administratör som, tillsammans med kunniga kollegor, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Du kommer att ingå i staben som tillsammans utgör en övergripande stödfunktion till företaget. Inom staben samlas bland annat strategiska frågor, upphandling, kommunikation och ekonomi. Vi använder oss även av ekonomi-, lön-, HR-funktionerna i våra ägarkommuner.
Om arbetsplatsen
Unikom, IT kommuner i Skåne AB, är ett IT-bolag som ägs av kommunerna Bromölla, Hörby, Höör, Osby, Sjöbo och Östra Göinge. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete där vårt upplägg är unikt i Sverige.
Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet. Vi på Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar, innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan, framväxt och innovation.
Inom Unikom är vi ett 50-tal anställda. Vi är stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för:
Fakturahantering och debitering samt vara ett administrativt HR-stöd vid rekrytering, stöd till cheferna, arbetsskadeanmälningar samt allmänna frågor
Företagets diarieföring och arkivering. Unikoms arkivmyndighet finns hos en av våra ägarkommuner
Kontorsservice, posthantering, lokalfrågor, profilsortiment
Fordonsadministration
Bokning av konferenser, resor, mötesrum
Du ska även bidra till att utveckla och förbättra våra administrativa processer. Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav att vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade, till exempel hantering av profilsortiment och konferensbokningar. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för företaget.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå
Minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter där ekonomiadministration har ingått
Goda kunskaper inom personaladministration
God förståelse för ekonomiadministrativa processer
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Goda kunskaper i Officepaketet samt generellt goda datakunskaper
B-körkort
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad och noggrann samt service- och lösningsinriktad. Du är självgående, tar initiativ och har en god förmåga att prioritera, och hantera flera parallella processer. I rollen krävs vidare att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med personal-administrativa uppgifter.