OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i en internationell miljö där du får möta studenter och gästforskare från hela världen? Trivs du i en bred administrativ roll med många kontaktytor? Då kan detta vara någonting för dig. Vi söker nu en erfaren och självgående administratör/uthyrare för ett längre och spännande konsultuppdrag till Uppsala University Housing Office (UUHO). Tjänsten beräknas starta så snart som möjligt för att pågå fram till augusti 2022, med eventuell möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser mycket fram emot att läsa din ansökan!
Om tjänsten
Uppsala University Housing Office (UUHO) är en uppdragsverksamhet åt Uppsala universitet. UUHO:s vision är att erbjuda ändamålsenliga, prisvärda och trygga hyreslägenheter och rum till internationella studenter och gästforskare i Uppsala och på Gotland.
För närvarande har UUHO omkring 2000 bostäder som hyrs ut till dessa målgrupper i Uppsala och på Gotland genom ett samarbete med ca.10 olika fastighetsägare.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
UUHO behöver nu en vikarie för en medarbetare som är föräldraledig. Teamet består idag av 8 engagerade medarbetare som arbetar med att vidareutveckla en modern och digitaliserad verksamhet för att tillgodose kundernas behov. Som administratör på UUHO är din främsta arbetsuppgift att arbeta på ett affärsmässigt sätt gentemot UUHO:s hyresgäster, kontaktpersoner på universitetet, fastighetsägare, leverantörer och andra intressenter genom telefon, e-post och direktmöten.
Arbetsuppgifter kommer exempelvis innefatta:
• Administration av bokningar, förlängningar och avbokningar
• Ansvara för att ha en god beläggning på de bostäder man ansvarar över
• Ta emot och hantera synpunkter och klagomål från hyresgäster
• Löpande informera hyresgäster om hela processen från ansökan till utflytt från sin bostad
• Förvalta och utveckla det dagliga arbetet för att målgrupperna ska uppleva ett tryggt och bra boende under den tid de vistas här
• Granska leverantörsfakturor
Vem är du?
I rollen som administratör/uthyrare ser vi att du har god erfarenhet av administration och tycker om att ha en koordinerande roll med många kontaktytor. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Arbetet kräver goda kunskaper i Officepaketet, samt god systemvana överlag. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med hyresbostäder eller liknande.
Som person är du strukturerad och van vid att självständigt planera och prioritera ditt arbete. Vi ser att du är prestigelös och stresstålig, då det under vissa perioder är mycket att göra. Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp med kollegor och kunder och kan förmedla information på ett lättförståeligt sätt.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se