Administratör till Urbaser i Linköping

Administratör till Urbaser i Linköping

Arbetsbeskrivning

Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.


 




Är du duktig på system, gillar administration och söker efter ett roligt och självständigt sommarjobb där det ständigt dyker upp nya utmaningar att ta sig an? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Urbaser är stolta insamlare av avfall, och hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation präglad av framåtanda och öppenhet.

Vi värdesätter alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!

Om jobbet
Urbaser ansvarar för avfallsinsamlingen i Linköping, med Tekniska verken som uppdragsgivare och samarbetspartner. Nu behöver vi förstärka avdelningen med en lyhörd och kommunikativ administratör som kan arbeta heltid under sommaren (från maj till början av september).

Som administratör arbetar du nära arbetsledningen och fungerar som ett viktigt stöd i olika administrativa och driftrelaterade frågor. Dina ansvarsområden involverar i huvudsak ärendehantering i våra olika system, och i rollen blir du ofta den första kontakten mellan oss och vår uppdragsgivare. Du kommer även att ha mycket kontakter internt – främst med våra miljöarbetare/chaufförer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är därmed:

- Administration i Urbasers och uppdragsgivarens system.
- Ta emot och besvara e-post.
- Hantering av inkomna reklamationer och övriga ärenden.
- Kontakter med uppdragsgivare och med våra miljöarbetare/chaufförer.
- Kontakter med verkstäder gällande service och reparationer av fordon.
- Övriga administrativa uppgifter.

Du rapporterar närmast till produktionschefen.

Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna tjänst tror vi att du:

- Är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt.
- Är kommunikativ och uttrycker dig utmärkt i såväl tal som skrift.
- Är självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad.
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo.

Du har lägst gymnasieutbildning och har tidigare erfarenhet administrativt arbete, gärna från ett företag inom transport- eller avfallsbranschen. Du har mycket god datorvana och har lätt för att sätta dig in i olika system. Har du dessutom erfarenhet av kundservice/kundkontakt är det en stor merit. Har du C-körkort och YKB är detta mycket meriterande.

Övrigt
Start: Så snart som möjligt.
Omfattning och anställningsform: Heltid, visstidsanställning från maj till början av september (v. 36).

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/sv/arbeta-hos-oss/. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköping, Linköping - tjänstemän
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024