OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att genom utbildning, praktik och arbete öka individens förutsättningar för att hitta ett arbete och bli självförsörjande. Vi har bland annat kommunens största samlade utbud av gymnasieutbildningar samt kurser för vuxna.
ARBETSUPPGIFTER
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens kvalitetsavdelning söker nu dig som vill arbeta med kvalificerat administrativt arbete i både förvaltningsövergripande och verksamhetsspecifika frågor. Rollen är upprättad för att täcka upp ett föräldravikariat och kommer därav vara anpassad utefter behov under ett år med eventuell chans till förlängning. Kvalitetsavdelningen består idag av en chef (tillika biträdande förvaltningschef), fem kvalitetsutvecklare, en planeringsutvecklare, en integrationsutvecklare, en digitaliseringsstrateg och en jurist.
Som administratör kommer du bland annat stötta förvaltningens chefer och samarbeta med kollegor i förvaltningens stabsfunktioner (kvalitetsavdelningen, HR-avdelningen och ekonomiavdelningen) samt även samverka med andra aktörer i kommunen. Arbetsuppgifterna kommer att variera och för att du ska trivas i rollen krävs att du är flexibel och har lätt för relationskapande.
Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är att revidera och upprätta rutiner, revidera förvaltningens dokumenthanteringsplan, vara förvaltningens registratorsfunktion, arbeta med administrationen kring arkivering, samordna förvaltningsövergripande uppdrag, stötta kvalitetsutvecklarna i arbete med utredningar och rapporter. Arbetsuppgifterna spänner sig över en stor bredd och tjänsten kommer till viss del utformas efter den person som får tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning administration alternativt mer än 5 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. God svenska i tal och skrift är ett krav samt god datorvana och viss vana av systemadministration. Meriterande är erfarenhet från arbete i offentlig sektor.
Vidare har du ett noggrant, strukturerat och innovativt arbetssätt där du gärna ser möjligheter till förbättrade arbetssätt. Tjänsten kräver att du är tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt. Du lär dig snabbt nya arbetsuppgifter samt har förmågan att förstå komplexiteten i vissa uppgifter. Vi förväntar oss att du är trevlig, representativ och relationsbyggande till personer både inom och utanför den egna organisationen. Arbetet är varierande och bygger på samverkan, så det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och är beredd på att utföra såväl rutinartade som mer kvalificerade arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut tas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Hjelm
Ola Nilsson
Marcus Bengtsson
Martin Alling
Marianne Larsson
035-138653
Marcus Bengtsson, LR
Ola Nilsson, LF
Elisabet Fock
Frank Wedding
Peter Nylander