OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor i Göteborgs Stad är samlade i en förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Det är en politiskt styrd verksamhet där nämndens uppdrag är att ha det övergripande ansvaret för kommunal vuxenutbildning, att för hela stadens räkning anordna arbetsmarknadspolitiska åtgärder och att i övrigt ta de initiativ som behövs för att främja sysselsättningssituationen. Uppdraget är att vi tillsammans skapar förutsättningar för studier och arbete. Målet för nämnden är en stad där människor jobbar och försörjer sig själva, att bidra till att Göteborg är en företags- och tillväxtvänlig stad, att de upphandlingar som genomförs skapar mervärde för göteborgarna och att bidra till att Göteborgs Stad är en attraktiv arbetsgivare med goda arbetsvillkor.
Förvaltningens två stora avdelningar är Arbetsmarknadsavdelningen och Vuxenutbildningsavdelningen. Till det finns stödavdelningarna Ledningsstab, HR och kansli, Ekonomi och inköp samt Kommunikation och IT. Tillsammans är vi ca 280 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör har du varierande men också återkommande arbetsuppgifter som kräver stor noggrannhet och uthållighet, till exempel produktion av webb-baserade kurskatalog och betygskataloger, dokument som scannas in i vårt verksamhetssystem, arkivering och ärendehantering.
Andra arbetsuppgifter är av mer utredande karaktär, där samverkan med andra funktioner blir framträdande. Exempel på denna sorts uppgifter är hantering av interkommunala ansökningar och att vara stöd för våra utbildningsanordnares administratörer. Du har på olika sätt kontakt med sökande, elever och våra utbildningsanordnare. Deltar i enhetens arbete med att utvärdera, utveckla och förbättra de processer vi arbetar med.
Utifrån enhetens/förvaltningens behov kommer du i perioder att arbeta med andra arbetsuppgifter som ingår i enhetens/förvaltningens uppdrag. I samband med att förvaltningen står inför nya utmaningar kan innehållet i tjänsten komma att ändras och formas i takt med att vi utvecklar nya arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en avslutad gymnasieexamen alternativt en administrativ utbildning samt dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete. Du ska ha erfarenhet av att hantera kundkontakter och servicearbete. Viktigt är även att du har erfarenhet av myndighetsarbete och erfarenhet av inköp. Du ska även vara van av att arbeta i olika IT-system. Har du erfarenhet av IT-systemen Alvis och Kosmos ser vi det som
meriterande. Har du erfarenhet av arbete inom vuxenutbildning ser vi även det som meriterande.
Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.
ÖVRIGT
Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö. Vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering.
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/