OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åmåls Kommunfastigheter AB (ÅKAB) är ett fastighetsbolag i Åmåls Kommun. Vi har lägenheter och lokaler för alla behov. Vi förfogar över ca 1 100 bostäder och har cirka 71 000 m2 lokaler för tillverkningsindustri, kontor/administration och olika typer av lokaler för förvaring och uppställning. Vi äger även simhallen, biblioteket, stadshuset, räddningstjänstens lokaler, kommunens skolor och förskolor samt lokaler för äldreomsorg. ÅKAB förvaltar även fastigheter ägda av Åmåls Kommun.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med en kollega att ansvara för bolagets bostadsuthyrning. Detta innebär att du kommer vara involverad genom hela uthyrningsprocessen, där kundkontakt är en stor del. Bland dina många arbetsuppgifter ingår att lägga upp lediga lägenheter på hemsidan, kontraktsskrivning, fakturering samt avstämning. Du kommer att ha mycket kontakt med hyresgäster, fastighetsskötare och till viss del även leverantörer. Du är även systemadministratör till vårt marknadssystem Vitec.
Kvalifikationer
Du är noggrann och strukturerad med tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Som person är du mycket serviceinriktad med goda kunskaper att uttrycka dig i svenska och engelska, både i tal och skrift och har tidigare arbetat med MS Office/365. Du är ansvarstagande och trivs med att ta egna initiativ i ditt arbete.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från uthyrning av bostäder, speciellt om du tidigare jobbat med Vitec marknadssystem. Det är även meriterande om du jobbat med ekonomi eller har en ekonomisk bakgrund.
Tjänsten kräver B-körkort samt Bank-Id.