Administratör till utredning barn

Administratör till utredning barn

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner för ordning och reda och som vill bidra till en enklare vardag för örebroarna! 

Om tjänsten
Som administratör kommer du att vara en viktig del i att ytterligare stärka rättssäkerhet i hantering av ärenden i verksamheten. De administrativa uppgifterna ska vara kopplade till verksamhetens behov och uppdrag, ge god service och en god rättssäkerhet till våra verksamheter inom socialtjänsten. Du kommer att arbeta med administrativ service såsom beställningar, bokningar, arbete i verksamhetssystemen Raindance, Personec, W3D3 och Lifecare samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• administrativ service såsom beställningar, bokningar, samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
• assistera och ge service till verksamheten i det dagliga arbetet
• sammanställa, renskriva och distribuera rapporter och protokoll och andra dokument
• kopiering, arkivering, posthantering, telefon och kundservice, bokning av lokaler/utrustning
• vissa uppgifter inom personal- och ekonomiadministration
• känna till och följer verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration/ekonomi, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

För att passa i rollen som administratör är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och självgående. Du är också serviceinriktad, har hög stresstolerans och en god samarbetsförmåga. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god initiativförmåga. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med personal och besökare, samt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete som administratör
• erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning
• erfarenhet av verksamhetssystem såsom Raindance, Personec, W3D3 och Lifecare

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten inom Socialnämndens Individ och familjeomsorg bygger på sex områden med både myndighetsutövning och insatser. Familjehem och familjerätt, Mottagning och Socialjour, Socialkontor Vivalla, Utredning barn, ungdom och vuxna. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra servicetagare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 juli.

Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef via mailadressen nedan. Du kommer bli kontaktad inom 1-2 arbetsdagar. Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024