Administratör till Utredningsenheten ungdom

Administratör till Utredningsenheten ungdom

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Utredningsenheten Barn kommer du att vara ett nära verksamhetsknutet administrativt stöd till medarbetare, chef och verksamhet. Enheten är indelad i team som tillsammans med en administratör kompletterar varandras ansvarsområden. Du har också ett nära samarbete med handläggarna som kan behöva rådgöra i frågor som rör administration.

Dina arbetsuppgifter är i huvudsak att administrera, registrera och kontrollera processer i de beslut som fattas på enheten kring myndighetsutövning enligt (SoL) och (LVU). Det förekommer även hantering av inkomna domslut och socialnämndens protokoll och hantering av personakter, både digitala och fysiska. Du registrerar också utbetalningar i verksamhetssystemet samt konterar fakturor och gör inköp till enheten i ekonomisystemet UBW. Du ska även ordna med praktiska förutsättningar för arbetsplatsen inför en nyanställning i enheten.

Du är medansvarig för att bevaka olika system och program tillsammans med enhetens ledningsgrupp och har visst egenansvar vid introduktion av nyanställda på enheten. Det blir till den största delen mest självständigt arbete men finns även samarbete med administratörer på andra enheter. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten har en akademisk utbildning inom administration eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet som administratör inom offentlig förvaltning och en politiskt styrd organisation. Du är självgående i att hantera Officepaketet, Teams och SharePoint.

Som person har du förmågan att se vad som behöver prioriteras och kan arbeta på ett systematiskt och pålitligt sätt. Du är effektiv, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har förmågan att se logik och samband i komplex information. Du har även förmågan att se långsiktiga lösningar. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

I din yrkesroll ser vi det som fördelaktigt att du har erfarenhet av att på egen hand driva processer och arbetsuppgifter framåt, då en stor del av arbetet sker självständigt. Enheten arbetar hela tiden med utveckling och förbättring av arbetsprocesser och rutiner och du kommer att delta i utvecklingsarbete av olika slag.

Du har också lätt för att anpassa dig till olika situationer och eftersom arbetet innebär många både interna och externa kontakter, ställs stora krav på ett gott bemötande och ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

Vi söker dig som
- Uttrycker dig väl i tal och skrift
- Har dokumenterat erfarenhet av administrativt arbete
- Har god förståelse för digitala system
- Är trygg med olika kommunikationssätt

Meriterande om du har erfarenhet av följande
- Treserva, Artvise och grundläggande kompetens inom fakturering och inköp i UBW då du varje vecka kommer att kontera enhetens fakturor samt förstå flödet i enhetens ekonomi.
- Behärska olika lagrum med dess processer för att göra korrekta registreringar i Treserva

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Myndighet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Liknande jobb


18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024