OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till polisområde Kalmar Kronoberg söker vi nu en administratör till utredningssektionen som är flexibel, stresstålig och ansvarstagande. Du kommer att placeras i Växjö i en av polisområdets grupper för utredning av brott i nära relationer. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisområde Kalmar Kronoberg är ett av polisområdena inom region Syd och har huvudsäte i Kalmar. Polisområde Kalmar Kronoberg är indelat i fem lokalpolisområden: Västervik, Kalmar, Nybro, Växjö och Ljungby. Inom polisområdet finns även en utredningssektion, en utredningsjoursektion och ett områdeskansli.
Utredningssektionen i polisområde Kalmar Kronoberg är organiserad i grova brott, spanings- och beslagsverksamhet och brott i nära relation. Utredningssektionen har även utredningsjour. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med administrationen i utredningsgrupperna och verka som ett stöd i vår utredningsverksamhet. Detta innebär ett nära samarbete med våra utredare och förundersökningsledare, men även andra kontakter inom och utanför myndigheten.
I ditt arbete ska du bl.a. bistå förundersökningsledare och utredare i ärendehanteringen, administrera ärenden i PÄR, ansvara för hanteringen av kontaktförbud, bereda inför barnförhör, skrivstöd vid barnförhör m.m. Det förekommer även andra stödjande arbetsuppgifter, som kan röra sig om att hålla enklare förhör samt eftersöka information hos myndigheter, företag och privatpersoner.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasial utbildning eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka dig i tal på engelska
• God datorvana inom exempelvis Word, Excel och Outlook
Det är meriterande om du även har:
• Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
• Eftergymnasiala utbildningar som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis inom samhällskunskap eller juridik
Personliga egenskaper
Du ska ha servicekänsla och ha förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du ska vara flexibel, stresstålig, tycka om utmaningar och ha en god prioriteringsförmåga och kunna hantera arbetstoppar. Uppdraget kräver att du är ansvarstagande och har en utpräglad känsla för rättssäkerhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig egenskaper!
ÖVRIGT
Arbetsort: Växjö
Arbetstid: Dagtid med flex, tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsbenämning: Administratör
Funktion: Administratör utredning
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV samt besvara ett antal urvalsfrågor, som baseras på kravprofilen för aktuell rekrytering, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer. Du kan se den fullständiga kravprofilen i jobbannonsen och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51