Administratör till utredningssektionen i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Polisområde Jönköping består av fyra sektioner där tre utgör lokalpolisområden –Höglandet, Södra Vätterbygden och Värnamo. Den fjärde sektionen är Utredningssektionen.

Utredningssektionen består av åtta grupper varav två utreder Brott i nära relation. Den ena gruppen är lokaliserad i Eksjö och ansvarar för Höglandskommunerna medan den andra har medarbetare i Jönköping och Värnamo och handlägger resterande länets utredningar. Det är till gruppen i Jönköping och Värnamo som vi nu söker administrativt stöd.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär administration rörande de handlingar som hanteras i en brottsutredning och övriga administrativa uppgifter inom sektionen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

- vara behjälplig med att bereda utredningsärenden
- skriva förhör och underrättelser
- ansvara för det lokala arkivarbetet
- samverka med brottsoffersamordnare och andra externa samverkanspartner


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

- gymnasieutbildning
- minst 1 års erfarenhet av administration
- erfarenhet av arkivering och diarieföring
- goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- mycket god datavana och goda kunskaper i Word, Excel och Outlook


Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av administration inom offentlig förvaltning
- erfarenhet av arkivering och diarieföring inom offentlig verksamhet
- kunskaper i de polisiära systemen Pär, RAR och DUR2


Arbetstempot kan stundtals vara högt vilket ställer krav på att du har förmåga att strukturera, prioritera och behålla en hög servicenivå även under dessa perioder. Du behöver ha förmåga att arbeta process- och flödesorienterat och att rutinutveckla. Du ska trivas med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra och har en mycket god social och kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.






ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024