Administratör till utredningssektionen PO Östergötland

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Polismyndigheten, region Öst har drygt 2600 anställda. Regionen består av tre polisområden, en regional enhet, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Varje polisområde är indelat i ett antal lokalpolisområden och en utredningssektion.


Vid utredningssektionen arbetar idag ca 100 medarbetare, men kommer inom ett par månader att omfatta ca 140 medarbetare då ett par jourgrupper samt en brottssamordning ska skapas vid utredningssektionen. Vid sektionen finns grupper som utreder bedrägerier, grova våldsbrott, narkotikabrott, relationsärenden m.m.


Vi söker nu en administratör till utredningssektionen i polisområde Östergötland med placering i Norrköping.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör vid utredningssektionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens utredande uppdrag. Du kommer att vara utredningspersonalen behjälplig med utskrifter av förhör, inläggning av information i databaser, skapa underlag för analys av inkommet material, föra protokoll och anteckningar och delta i metodutveckling inom ditt arbetsområde.


Tjänstgöringsställe är Norrköping, men med arbetsuppgifter som ibland kan innebära att du får förstärka vid annan av utredningssektionens tio grupper inom polisområdet. Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma.


Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll eller helg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

- tidigare erfarenhet av arbete vid statlig förvaltning, och helst inom Polismyndigheten

- ett genuint intresse och erfarenhet av att ge service och att arbeta med människor

- godkänd gymnasieutbildning

- god datavana

- god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt


MERITERANDE

Tidigare erfarenhet av administrativt arbete med familjeärenden eller hantering av narkotika klassade preparat är meriterande.


Körkort för personbil är inte ett krav men fördelaktigt då resor i tjänsten kan förekomma.


PERSONLIGA EGENSKAPER

Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med öppen och hjälpsam inställning. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket ställer krav på stresstålighet, flexibilitet och prioriteringsförmåga, med bibehållen kvalitet och noggrannhet. Du kommer att ingå i ett sammanhang där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera. Vi vill därför att du ska ha god förmåga att samarbeta med andra. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIGT
Tjänsten är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning.


Arbetsort: Norrköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Omgående enligt överenskommelse


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förut-sättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtro-ende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryterings-arbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till be-handlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med rekryterande chef.


Skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev (ej betyg eller intyg) via länken nedan.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Sista ansökningsdag 17 augusti 2016.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson

Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Öst
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Flextid med enstaka behov utanför dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 augusti 2016

Besöksadress

Brigadgatan 13 58103 Linköping
None

Postadress

Box 345
Linköping, 58103

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024