OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att arbeta inom en flexibel verksamhet där möjligheterna är många och där förutsättningar ibland förändras? Då kanske administratör inom vår nya vaccinationsorganisation med placering på Luxor center i Motala kan vara något för dig.
Vi söker dig som har ett stort intresse och kunskap om administrativa arbetsuppgifter för att tillsammans med enhetschefen och övriga medarbetare skapa en vaccinationscentral med god tillgänglighet och gott arbetsklimat
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör som ansvarar för hantering av journalsystemet Mitt vaccin med bland annat tidböcker, support, felsökning och introduktion av nya medarbetare.
Vi använder journalsystemet Cosmic där du förväntas kunna ge support och utbildning till övriga kollegor. Du hanterar enhetens övriga IT system med tillhörande arbetsuppgifter såsom ex statistikuttag, felrapporter och besökslistor.
Arbetet innebär ett varierat arbetstempo och kräver flexibilitet, förmåga till att växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp samt engagemang kring ständig utveckling och förbättring av verksamheten.
Även andra generellt förekommande administrativa uppgifter ingår i rollen som att t ex beställa material.
Utbildning och erfarenhet
Du har erfarenhet av vård eller vårdadministration och behärskar det svenska språket i tal och skrift. Det är meriterande med tidigare erfarenhet som administratör inom hälso- och sjukvård och du besitter erfarenhet från vårt journalsystem Cosmic och andra relevanta IT system som används i regionen.
Goda kunskaper i excel är meriterande.
Arbetet innebär ett varierat arbetstempo och kräver flexibilitet, förmåga till att växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp samt engagemang kring ständig utveckling och förbättring av verksamheten.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs i rollen att ge service och där du tillhandahåller en god struktur i en föränderlig miljö med inslag av IT relaterade uppgifter. Du bör ha ett eget driv då arbetet ställer höga krav på din förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och utför dessa med god kvalitet. Arbetet innebär nära samarbete med övriga medarbetare inom enheten såväl som med externa kontakter, varför en god samarbetsförmåga och hög social kompetens är en förutsättning. Du gillar att utveckla idéer och hitta lösningar och förslag på nya arbetssätt och rutiner och har ett öga för verksamhetens behov.
Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast möjligen.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.