Administratör till välkänt globalt företag!

Administratör till välkänt globalt företag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter dig som vill jobba i ett välkänt globalt företag. Du är en analytisk, kommunikativ och driven administratör som ska ansvara för kundbesöksplaneringen i syfte att underlätta vår kunds fältsäljare. Detta är en ny spännande roll och du kommer bli en i ett team av sju medarbetare. Konsultuppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 3 månader med möjlighet till förlängning eller anställning hos kunden. Tjänsten är med placeringen på företagets kontor i Jordbro och viss möjlighet till distansarbete finns.


Om tjänsten
Som administratör kommer du att tillhöra avledningen som ansvarar för de verktyg och system som fältsäljskåren använder. Avdelningen jobbar dels strategiskt med att implementera strategiska initiativ och projekt och dels operativt med uppgifter och system såsom säljplanering, systemutveckling, systemstöd till fältsälj, kundmasterdata, ruttplanering, uppföljning, rapportering och säljkårsstöd.

I rollen som administratör kommer du med hög kvalitet ansvara för att löpande underhålla kundbesöksplaneringen. Du kommer att ha en nyckelroll där du förväntas skapa, utveckla och dela strategiska besöksplaner med deras säljteam i linje med företagens lönsamhetsbehov. Vidare kommer du att dagligen anpassa besöksplanerna med hänsyn till förändringar och resurser samt med god kommunikativ förmåga leverera stöd och support till dina kollegor och fältsäljteam. Ditt ansvar är att systematiskt leverera ett flexibelt planeringsverktyg så deras säljare har sina besök planerande hos rätt kund, inom rätt tid och rätt frekvens.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Skapa besöksplaner
• Lösa användarfrågor på en daglig basis via flera kommunikationskanaler
• Långsiktigt bygga relationer med viktiga stakeholders, främst internt men även externt
• Ansvara för att identifiera nya möjligheter och vara en drivkraft för förändring
• Förbättra rutiner och processer
• Ansvara för att identifiera möjligheter att förbättra existerande produktivitet och utveckla dessa internt
• Analysera data och dela utfall både internt och externt
• Projektdeltagande


Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:

• Gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning
• Ha mellan/avancerad datorvana – främst Excel (VLOOKUP, formler och formatering) och Salesforce
• Kunna kommunicera flytande på svenska såväl som på engelska
• Mycket goda tekniska kunskaper om system, samband och processer samt hur dessa utvecklas
• Erfarenhet från Supply Chain, distributionsplanering, logistik eller liknande är meriterande
• Organiserad och flexibel med förmågan att kunna prioritera brådskande/affärskritiska uppgifter utifrån prioritet
• Har god planeringsförmåga och förståelse för fältsälj
• Är strategiskt och har förmågan att omvandla strategier till operativt arbete
• Är lösningsorienterad, utvecklingsinriktad och kundfokuserad

Vi ser även att du är målmedveten, strategisk och analytisk med erfarenhet av att behandla och analysera stora mängder betydelsefull information. Vidare är du kommunikativ, har lätt att skapa nya kontakter och kan påverka och övertyga samtidigt som du lyssnar och förstår andra. Du har en mycket god förmåga att planera och utveckla dina arbetsuppgifter på ett självständigt, analytiskt samt strukturerat sätt. Du har ett stort driv och engagemang i allt du tar dig för. Dessutom tror vi att du gillar att arbeta i team samt utveckla och förbättra rutiner och processer.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024