OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I rollen som administratör kommer du att arbeta med affärsstöd och administration för kundens valutaväxlingar, deposits och korta krediter. Du kommer att lägga upp kunderna i system, följa affärsflödet post-trade och bevaka att kunden är överens med motparten om affärsdetaljerna.
Alla medarbetare i teamet arbetar parallellt och aktivt i flera olika system, med varierande dagliga rutiner, en hel del telefonsamtal och löpande utredningsfrågor.
Arbetet är stimulerande, utmanande och väldigt föränderligt. Du som söker behöver vara öppen för att ställas inför nya uppgifter och situationer kontinuerligt. Ofta händer mycket samtidigt och man måste hjälpas åt inom teamet och prioritera om i sin egen arbetsordning, men också kunna hantera lugnare perioder med bibehållen fokus.
Arbetstiderna är relativt hårt styrda av valutamarknaden och det kan även innebära schemalagt arbete på obekväma arbetstider och röda dagar. Du kommer att ha daglig kontakt och bra samarbete med kundens valutahandlare, motparter och utlandsbetalningar.
Vem är du?
Som person är du effektiv, självständig, anpassningsbar, och du gillar att jobba i team.
Vidare ser vi gärna att du har:
• kunskap/förståelse för betalningsflöden till och från utlandet och/eller Swift, är van vid att ha kundkontakt och gärna har tidigare erfarenhet av att arbeta inom bank operations. System- och teknikvänlighet är också meriterande.
• erfarenhet eller bred kännedom av betalningsflöde/processen
• är van med utlandsbetalningar
• förmågan att snabbt sätta sig in i nya problemställningar och ser till helheten
• är en positiv, driven, ambitiös, social medarbetare
• är vetgirig, noggrann och har lätt att förstå sammanhanget
• god fallenhet för att lösa problem, ta eget ansvar och fatta egna beslut
• intresse för effektivisering, via systemförbättringar eller förändrade arbetsprocesser
• kan anpassa dig efter vad arbetssituationen kräver
• kan prata och skriva obehindrat på engelska
Du erbjuds
En tillsvidareanställning som konsult på Jurek Rekrytering & Bemanning. I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta hos vår kund i centrala Stockholm. Uppdraget förväntas att starta 2022-09-12 och löpa fram till 2023-09-01 med chans till förlängning. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.
sökord: valutaväxlingar, bankadministration, ekonomiassistent, ekonomiadministration, leverantörsreskontra, kundreskontra, löneadministration, administratör, deposit,
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52