OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker nu en administratör till vår avdelning Business Support i Örebro. Är du en vass administratör med god servicekänsla? Då kanske du är den vi söker.
Dina arbetsuppgifter
På avdelningen för Business Support på huvudkontoret i Örebro ansvarar vi för att ge vår sälj- och serviceorganisation administrativ support och service. Totalt inom funktionen arbetar 18 medarbetare inom Back Office, Front Office samt support, både på central och regional nivå. Inom funktionen ansvarar vi bland annat med fakturering, kundrapporter, kontraktshantering, masterdata, återköp samt agera key users i olika system.
I rollen som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Stötta den regionala serviceorganisationen med administrativa arbetsuppgifter
- Administrera serviceavtal och avtalsförslag
- Uppföljning, bevakning, administration och arkivering gällande regionens avtal
- Arbeta aktivt med truck- och kundmasterdata och säkerställa att systemet hålls uppdaterat
- Löpande kostnadsuppföljningar, både extern och internt
- Daglig intern support till andra avdelningar
- Kontrollera att avläsningar utförs under avtalad tid
- Säkerställa indexreglering för timpriser och servicepriser
- Utveckla och uppdatera serviceofferter
- Administrativt stöd vid utveckling av kundrapporter
- Kreditupplysning på nya kunder
Du blir en del av ett härligt team som arbetar tätt ihop och har nära till beslut. Tillsammans bedriver vi förbättringsarbete för att kunna leverera den bästa supporten till organisationen och våra kunder.
Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildning på minst gymnasial nivå och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom administration, support och service. Meriterande med erfarenhet från teknik- eller industrirelaterad bransch. Du har god data- och systemvana, goda kunskaper i Officepaketet (framförallt Excel) samt har arbetat i affärssystemet SAP. Du behärskar engelska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du vara en ordningsam och strukturerad administratör med öga för detaljer. Du älskar ordning och reda samt arbetar lösningsorienterat. Som person är du serviceminded och har en fallenhet för att skapa goda relationer. För dig är det en självklarhet att alltid leverera hög service och ha ett förtroendeingivande sätt. Vidare värdesätter vi att du är prestigelös och hjälper till där det behövs.
Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av ett av Sveriges, och världens, starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.
På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter, men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för företaget och våra kunder.
Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.
Linde Material Handling ingår i KION-koncernen.
Övrig information
Frågor om tjänsten besvaras av Manager Business Support Madeleine Axelsson på 070-2143576 eller madeleine.axelsson@linde-mh.se.
Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens intralogistik? Varmt välkommen med din ansökan senast 31 augusti 2022.