OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Urbaser är en av Sveriges ledande privata aktörer inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.
Urbaser är stolta insamlare av avfall, och som anställd hos oss blir du en del av en samhällsnyttig organisation där alla medarbetare och deras del i företagets framgång värdesätts – det är viktigt för oss!
Om jobbet
Urbaser ansvarar till och med våren 2025 för avfallsinsamlingen i Uppsala kommun, med Uppsala Vatten och Avfall som uppdragsgivare och samarbetspartner.
I den dagliga driften verkar våra omkring 25 miljöarbetare och 15 fordon. Vi behöver nu utöka vårt team med en erfaren och noggrann administratör som kommer att arbeta nära arbetsledningen och vara ett övergripande administrativt stöd för avdelningen.
I rollen som administratör är ditt primära ansvarsområde att handlägga ärenden i vårt verksamhetssystem, EDP. Du har ett tätt samarbete med arbetsledningen och stöttar vid behov upp i driftrelaterade frågor. Du rapporterar till produktionschefen för avdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ärendehantering i våra verksamhetssystem.
- Återkoppling till Urbasers kunder och samarbetspartners gällande avvikelser och frågor.
- Kvittering av ordrar.
- Stöd till arbetsledningen i driftrelaterade frågor.
- Diverse övriga administrativa uppgifter.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna tjänst tror vi att du som person:
- Är analytisk, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt där du kan hantera att arbeta med flera ärenden parallellt.
- Är självgående, lösningsorienterad och serviceinriktad.
- Är stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
- Har tidigare erfarenhet av administration.
Du har gymnasiekompetens och minst ett års tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från ett företag inom transportbranschen. För att lyckas i tjänsten behöver du god dator- och systemvana. Vi tror också att du är kommunikativ och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift.
Har du B-körkort är detta meriterande.
Övrigt om tjänsten
Start: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med våren 2025, då vårt kontrakt med kommunen upphör.
Låter detta som en tjänst för dig?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Önskat tillträde för tjänsten är så snart som möjligt. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/arbeta-hos-oss. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansokan@urbaser.se.
Varmt välkommen med din ansökan!