Administratör till vår mötesplats i Hässelby

Administratör till vår mötesplats i Hässelby

Arbetsbeskrivning

Våra mötesplatser erbjuder personer som lever i socialt och/eller ekonomiskt utanförskap en trygg mötesplats för gemenskap och stöd. Våra kompetenta medarbetare arbetar tillsammans med basbehovsstöd och stöd för varaktig förändring. Läs mer om Mötesplats Hässelby här

Nu söker vi dig som vill arbeta som administratör hos oss.

Rollen som administratör

Som administratör har du det övergripande ansvaret för all administration som berör enheten där du har ett nära samarbete med verksamhetens chefer och medarbetare samt kontakter inom/utanför organisationen. Du har ansvar för att utveckla de administrativa uppgifterna med fokus på ständiga förbättringar. Du ingår i ett nätverk med andra administratörer.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Fakturahantering, kontering och leverantörskontakter
- Bemanning, schemaplanering och personaladministration
- Protokollföring vid möten
- Administration av introduktion och behörigheter
- Inventering, t.ex. av datorer, passerkort, presentkort etc.
- Inköp och bokningar
- Felanmälningar till ex. fastighetsägare
- Statistikrapportering, framtagning av rapporter
- Samordningsfunktion med bokning av möten och planeringsdagar.
- Intern/extern kommunikation
- Administration kring enhetens volontärer

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och de arbetsuppgifter som beskrivs. Du har mycket goda datorkunskaper och kan arbeta obehindrat i Officepaketet. Vidare har du goda svenskkunskaper, i såväl tal som skrift.

I arbetet är du noggrann och självgående. Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet efter utsatta deadlines. Du har ett professionellt bemötande och kan upprätthålla god samverkan mellan verksamheter internt och kundrelationer extern. Vidare trivs du med att arbeta i en dynamisk verksamhet där snabba förändringar kan ske utifrån verksamhetens behov.

Övrigt:

- Vikariat, 100% till november 2024.
- I och med att barn besöker våra verksamhet begär vi alltid in ett utdrag ur belastningsregistret

Istället för personligt brev vill vi att du svarar på ett antal urvalsfrågor som dyker upp när du skickar in ditt CV i vårt rekryteringssystem. Vi ser fram emot att lära känna dig.

Vi kommer att ha intervjuer löpande även under ansökningsperioden.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19 076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll

Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsmission
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Besöksadress

Stortorget 3
Stockholm

Postadress

Box 2266
STOCKHOLM, 10317

Liknande jobb


18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

15 november 2024