Administratör till vår Speditionsavdelning med inriktning Supply Chain

Administratör till vår Speditionsavdelning med inriktning Supply Chain

Arbetsbeskrivning

Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 650 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistics har idag fyra stycken lager placerade i Halmstad som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi har sedan starten 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare. 


Dina arbetsuppgifter
Som administratör på spedition med inriktning supply chain kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att du tillsammans med dina kollegor administrerar och planerar inkommande och utgående godsflöden, t.ex. lastbilsbokningar och containerplanering.

I första hand kommer du bistå våra lager med bokningar av inkommande transporter samt vara med och säkerställa leveranskedjan från leverantör till lager. Du kommer dagligen ha kontakt med både leverantörer, åkerier och lager för att kunna arbeta proaktivt samt för att optimera det inkommande flödet. I samband med detta kommer du även få bistå med lagerplaneringen för att säkerställa att planeringen på kort och lång sikt följer våra uppsatta mål.

Du kommer även ha nära dialog med dina kollegor, övriga avdelningar samt kontakt med vår inköpsorganisation som bland annat finns i Asien. Genom detta arbete kommer du säkerställa att vår avdelning stöttar koncernen i frågor som ligger inom vårt expertisområde och på så sätt ständigt förbättra leveranser och processer.

Vem är du?
Du som söker har en gymnasieutbildning gärna med inriktning logistik eller ekonomi. Du har mycket god datorvana och systemvana och behärskar Officeprogrammen väl.

Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet inom områdena logistik, planering och administration. Du har en god kommunikationsförmåga med mycket goda svensk- och engelskkunskaper och behärskar språken i både tal och skrift. Som person är du självgående och strukturerad med en hög service- och samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat och proaktivt samt efter uppsatta rutiner men har förmågan att vara flexibel i mötet med dina kollegor.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som föregås av 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Arbetet är förlagt i Halmstad.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Lukic, Gruppchef Spedition och Supply Chain på mejl Robert.Lukic@biltema.com .

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Logistics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Liknande jobb


15 oktober 2024

Varuplanerare

Varuplanerare

9 september 2024

19 augusti 2024