OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss!
Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna.
I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också!
Verksamheterna inom Vård och omsorg är i ständig förändring och att arbeta som administratör inom våra enheter är ett omväxlande, utmanande och meningsfullt arbete.
Är du en lösningsfokuserad, motiverande och strukturerad person? Då kanske tjänsten som administratör hos oss är något för dig!
Beskrivning
Som administratör får du ett tilldelat område som du kommer att arbeta mot. Just nu finns det ett behov mot området Vågen, särskilt boende, och AKKVA, korttidsboende, samt Björkbacken, särskilt boende. Administratören mot detta område är placerad under enhetschef för enhet Vågen plan 2. Arbetsdagarna bjuder på fina möten, meningsfulla arbetsuppgifter, glädje och skratt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på sysselsättningsgrad 100%, måndag- fredag med start enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Tillsammans med enhetschefer ansvarar du för att enheten har medarbetare som svarar mot verksamhetens krav, för bemanning och schemaläggning. Daglig schemaplanering är en stor del av administratörens arbetsuppgifter och sker utifrån ett arbetsmiljöperspektiv och med fokus på verksamhetens behov och ekonomi. Du kommer att bidra i lång- och korttidsrekryteringar samt vara enhetschefer behjälplig vid enhetens anställnings- och löneadministration.
Som administratör kommer du att hantera frågor från medarbetare och andra verksamheter, bidra till problemlösning och i samråd med enhetschefer arbeta mot verksamhetens mål/delmål. Du ansvarar och driver ditt arbete framåt mot mål och levererar resultat samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
Som administratör kommer du även bland annat hantera fakturor (mottagningsattest, anteckningar, kontera), ha ansvar för beställning av IT-utrustning i enheten samt beställning av förbrukningsmaterial.
Kvalifikationer
Du har en utbildning motsvarande gymnasiekompetens. Det är en fördel men inget krav om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet inom arbetsområdet administration. Du har goda IT-kunskaper i Office 365 och Excel. Önskvärt är att du tidigare arbetat med schema och bemanning. Har du även tidigare kunskaper av att arbeta med ekonomi- och lönesystem, är det en fördel.
I tjänsten krävs det att du har en god administrativförmåga, en förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Du anpassar dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift med goda kunskaper i svenska språket. Du behöver ha körkort.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är den 16 juni. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
Övrigt
Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66