OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Uddevalla - en plats för hela livet
Om jobbet
Avdelningen för vård- och omsorgsboende centrum består av sex stycken vård- och omsorgsboenden med tillsammans ca 260 lägenheter och ca 350 medarbetare.
Avdelningens administratörer ingår i en gemensam arbetsgrupp som sköter den dagliga bemanningen, personaladministration, inköp m.m och ger service till enhetschefer och medarbetare på våra boenden.
Arbetsuppgifter
Rollen som administratör inom vård- och omsorgsboende innebär att bistå enhetschef i att:
- Bemanna den operativa verksamheten genom att hantera sjuk- och friskanmälningar, samplanera personalresurser och boka vikarier.
- Hantera schemaändringar, partiella scheman och övrig personaladministration såsom anställningsavtal m.m.
- Hantera behörigheter till taggar och för IT- och larmsystem.
- Göra inköp, beställningar och fakturahantering.
I övrigt kan också andra administrativa arbetsuppgifter förekomma utifrån verksamhetens behov så som att bistå med uppdatering av dokument, ta fram sammanställningar av statistik, skapa bokningar m.m.
Vem söker vi?
Vi söker dig som stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar och som vill bidra till verksamhetens utveckling!
- Som administratör har du många kontakter i och utanför vår verksamhet vilket kräver ett mycket gott bemötande, lyhördhet och ett professionellt förhållningssätt.
- Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, ska kunna arbeta självständigt och kunna fatta beslut utifrån ett helhetsperspektiv.
- Du är strukturerad, har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och kan prioritera om utifrån verksamhetens behov.
- Du har lätt för att använda och lära dig nya IT-system.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning i administration eller fördjupad utbildning inom området, såsom YH utbildning i administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet som administratör/samordnare eller likvärdig roll som hanterat bemanningsplanering samt gärna erfarenhet av kommunal vård- och omsorg.
- God strukturell förmåga och servicekänsla. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt problemlösning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Meriterande är om du har god kunskap i arbetsrätt kopplat till arbetstidsförläggning samt om du har goda kunskaper i systemet Medvind.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.