Administratör till vårt affärsstödsteam

Administratör till vårt affärsstödsteam

Arbetsbeskrivning

På Sileo hjälper vi våra kunder att bli skuldfria. Nu söker vi en administratör till vårt team Affärsstöd som är en viktig del i vår operationella verksamhet. När medarbetarna fick frågan hur de skulle beskriva teamet blev svaret:

Vi är ett härligt team som dagligen ansvarar för en rad varierande arbetsuppgifter. Vår avdelning fungerar som ett stöd till övriga avdelningar i verksamheten vilket gör att vi har mycket kontakt med många olika personer i de olika teamen. Vi hjälps åt att utveckla varandra både i teamet, andra avdelningar samt arbetet framåt.”

Du kommer att få möjlighet att delta i projekt som utvecklar och förbättrar vår vardag på Sileo liksom våra kunders livskvalitet. Vi kombinerar arbete med mycket skratt och stark gemenskap!”

Om rollen

Affärsstöd är Sileos renodlade administrativa team där vi skapar förutsättningar för och stöttar övriga team inom Operations, som förutom administratörer består av rådgivare, handläggare och jurister.

Som administratör blir du en del av ett litet sammansvetsat team där vi alla är generalister och har ett finger i spelet i det mesta som rör verksamheten på Operations. Det är ett varierande och givande arbete där du får möjlighet att bidra till vår utveckling, men som också ger dig tillfälle att fördjupa dig i särskilda arbetsuppgifter.

De huvudsakliga arbetsområdena hos affärsstöd är hanteringen av vår skuldsaneringsportfölj, konkurser, registervård samt ingående och utgående post.



Förmåner

- Friskvårdsbidrag på 4000 kr per år

- Träning på arbetstid 1,5 timmar i veckan

- Flexibilitet med möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan

- Tjänstepension enl. ITP1

- Föräldralön

- Försäkringar (sjukförsäkring, livförsäkring, arbetsskadeförsäkring)

- Trevliga events med personalen och en härlig företagskultur där vi tar hand om varandra. Vi pratar mycket om vikten att vara snäll, både mot varandra i personalen och mot våra kunder

- Gemensam frukost en gång i månaden

Med flera.

Vem vi söker

Som vår nya kollega behöver du inte ha några tidigare kunskaper inom inkasso, vi lär dig allt du behöver. Istället lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, relationskapande och nyfiken.

Vi söker en engagerad kollega som trivs i administrativa roller där du får vara med och förbättra samt effektivisera processer. Arbetet förutsätter att du är ansvarstagande och självgående, men även trivs i samarbete då teamet ofta hjälps åt och arbetar tillsammans med vissa uppgifter.

Affärsstöd har mycket internt informationsutbyte med andra avdelningar på Sileo såsom handläggare och systemansvariga. Vi ser därför att du är en person med positiv och hjälpsam attityd som gärna svarar på frågor och främjar samarbetet mellan avdelningar.

Vidare tror vi att du är en person som gärna utmanar gamla tankesätt, vill vara med och driva digitalisering och automatiserade processer framåt samt ser förändring och utveckling som något positivt.

Krav för tjänsten:

- Du talar obehindrad svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet

Meriterande för tjänsten:

- Du har tidigare erfarenhet av inkassobranschen

- Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete

- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet NOVA

Om tjänsten

- Heltid (40 h/vecka)

- Vårt kontor ligger vid Lilla Bommen i Göteborg

- Vikariat till den 31e maj 2025, start enligt överenskommelse

- En kreditupplysning kommer att genomföras i slutskedet av rekryteringsprocessen

Om oss

Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sjuttio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vår kärnverksamhet består i att hjälpa kunder till rätta med deras privatekonomi genom att anpassa återbetalningen av deras skulder utefter deras individuella förutsättningar. För oss är det viktigt att ha en positiv och tillmötesgående attityd till våra kunder och vi prioriterar alltid frivilliga lösningar framför rättsliga åtgärder. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten. Vi tror stenhårt på devisen "laget för jaget" och söker efter kollegor som både vill utvecklas i sin yrkesroll och vara med och bygga ett fantastiskt företag.

Rekryteringsprocessen

Det planerade upplägget för rekryteringsprocessen är följande:

- Telefonavstämning

- Intervju

- Referenstagning och kreditupplysning

- Avtalsskrivning

Vi går igenom ansökningar löpande och kan därmed komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag så varmt välkommen in med din ansökan så snart som möjligt!

Vid frågor om tjänsten

Om du vill veta mer om tjänsten eller Sileo som bolag är du välkommen att kontakta Team manager carolin.johansson@sileokapital.com eller People & Culture Generalist moa.lundholm@sileokapital.com.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sileo Kapital
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 11 februari 2024

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024