OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas, Fagerstas och Norbergs miljö- och byggförvaltningar. Den gemensamma förvaltningen, med Avesta som värdkommun. Förvaltningen lyder under en kommungemensam politisk nämnd, V-Dala miljö- och byggnadsnämnd med representation från alla tre kommuner. Från den gemensamma förvaltningen med enheterna plan & bygg, miljö, kart & mät samt administration verkar förvaltningen i en region med drygt 42 000 invånare. Vi står nu inför en flytt av lokaler och söker därför en administratör, som kommer ha en central roll i arbetet med arkiv och administration under denna tid. Denna tjänst är tidsbegränsad, planerad över ett års tid.
ARBETSUPPGIFTER
En stor del av uppdraget handlar om att komma ifatt med arkivering och att sedan flytta från nuvarande lokal till ny. Du kommer sedan ha uppgiften att säkerställa ett väl organiserat arkiv och skapa en ny struktur för att organisera dokument.
Som administratör för Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning kommer du ansvara för administration kopplade till ärendehanteringssystemen, Ciceron, ByggR (system för digital hantering av bygglov) och Ecos.
I rollen ingår även hantering av postlådan där du avgör vad som ska sorteras på vilka ställen, vad som ska diarieföras, skickas vidare, sparas på annat sätt och vad som ska skickas till journalist Du kommer även vara ett stöd till de andra 6 administratörerna. Andra arbetsuppgifter som att besvara mejl, hjälpa till med att förbereda begäran av uppgifter och andra liknande ärenden kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning, gärna med inriktning inom administration eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du behöver även praktisk och konkret erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, framförallt med ärendehantering och arkivering samt en förståelse för processen. Har du grundläggande kunskap om offentlighet och sekretesslagstiftningen är det meriterande. Det är även önskvärt om du har kunskap inom förvaltning och kommunallagen.
Som administratör för V-dala arbetar du dagligen i olika digitala verktyg och system, du behöver därför erfarenhet av arbete i Office 365 och en vana att arbeta i system med ärendehantering. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemet Ciceron, ByggR (system för digital hantering av bygglov) och Ecos.är det meriterande.
För tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För uppdraget behöver du ha förmågan att kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är naturligt för dig att hjälpa andra och du är intresserad av att hitta struktur och lösningar på problem. Du är lugn och tillmötesgående i ditt förhållningssätt och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Flytten kommer att bidra med en del nya arbetsuppgifter och det är därför bra om du kan ta initiativ och sätta igång arbetsuppgifter där det behövs. Som person är du noggrann och arbetar medvetet mot utsatta mål. Du kommer i rollen även arbeta i en grupp med 6 andra administratörer, det är då bra att du kan kommunicera samt relatera dig till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kuylenstierna
0226-64 53 25
Yvonne Eklund, Miljöchef
0226-64 53 94
Leif Markfjärd, Vision
0226-64 51 93
SACO Peter Grankvist
0226-645169
Enhetschef Ulf Lademyr
0226-64 50 71
Miljö- och byggnadschef Anna Kuylenstierna
0226-64 53 25
Vision Leif Markfjärd
0226-645193
Plan- och byggchef/Stadsarkitekt Ingalis Morfeldt
0226-645050
Peter Granqvist, SACO
0226-64 51 69
Plan- och byggchef/Stadsarkitekt Ingalis Morfeldt
0226-64 50 50