OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtiden? Följ med på Vattenfalls vår resa mot fossilfritt inom vår generation. Vi söker nu en projektadministratör med erfarenhet av att arbeta i en projektmiljö för uppdrag till Vattenfall i Nyköping. Låter detta som något för dig? Sök redan idag.
Om tjänsten
Vi letar nu efter en projektadministratör till Nyköping som kommer tillhöra ett team som ansvarar för att leverera stöd av hög kvalitet till hela projektportfölje för flera olika projekt. Du kommer vara ett administrativt stöd för Projekt- Underhållsledare och Beredare och att vara tillhjälplig med att skapa ordning och reda vid projektstart-, -uppföljning, -rapportering, -dokumentation och–avslut.
Du kommer vara knutet till en Avdelning, men arbete kan förekomma även för andra avdelningar. Teamet ansvarar för att genom effektiva och standardiserade sätt att arbeta, följa och agera enligt Vattenfalls värderingar. Som projektadministratör kommer du att ägna dig åt utvecklings-, produkt- och byggprojekt.
I denna roll arbetar du nära projektledare och assisterar dem med diverse administrativa uppgifter inom given tidsram. Du stöttar projektmedlemmarna i projektet för att ni tillsammans ska få projektet att löpa på så smidigt som möjligt. I rollen kommer du även att säkerställa kontinuerliga förbättringar i projektadministrationshanteringen. Du kommer att ha en aktiv roll i att ständigt uppdatera standardmallar och processerna samt ansvara för administrationssupport inom ekonomi, inköp, administration och onboarding av nya projektmedlemmar.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hålla administrativ ordning och reda genom hela projektet från uppstart fram till avslut
• Upprätthålla administrativa rutiner och struktur gällande dokumenthantering, avtal fakturahantering samt leverantörshantering.
• Delta på uppföljningsmöten tillsammans med vår projektledare och projekt controller för att följa och analysera projekten.
• Självständigt hanterat rapportering, uppföljning, fakturor, avtal och allmän projektadministration
• Avlasta projektledare och beredare med administrativa arbetsuppgifter
• Kontroll samt nyckelanvändarstöd i faktureringsfrågor
Vem är du?
• Lösningsorienterad, serviceminded och en lagspelare med förmåga att prioritera och strukturera arbetsuppgifter.
• Du har minst 2-3 års erfarenhet av att administrera och koordinera projekt och är bekant med projektledningsmetoder. Samt erfarenhet av Sharepoint, Office365 och SAP.
• Du har en utmärkt kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt i både svenska och engelska.
Övrigt:
Heltid med start i mars fram till årsskiftet. Arbetet kommer i huvudsak ske på plats i Nyköping med möjlighet till visst hemarbete.
Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar kan endast tas emot via annonsen på Poolias hemsida. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson