OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Funktionsstöd i Alvesta Kommun innefattar samtliga insatser för personer med stöd av LSS för personer från 20 år och uppåt. Organisationen har 4 enhetschefer och omkring 120 medarbetare med tillkommande vikarier och stöttar omkring 100 omsorgstagare i vardagens alla moment.
ARBETSUPPGIFTER
Att vara administratör hos oss innebär att du ingår i ett team om två administratörer som var och en utgör ett stöd till två Enhetschefer och tillhörande enheter. Du kommer att ha daglig kontakt och ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i vår organisation. Du kommer arbeta med löne- och fakturahantering och till viss del samordna kontakt med externa parter. I tjänsten ingår uppgifter såsom bemannings- och schemaplanering enligt årsarbetstidsavtal, samordning av scheman mellan arbetsgrupper och att lösa planerad såväl som icke planerad frånvaro. Du kommer också att handlägga redovisning av assistansersättning.
Din arbetsplats kommer att vara LSS Funktionsstöds huvudkontor i Alvesta centralort.
De administrativa system som främst används är bland annat Visma, Lifecare, Timepool, Multiaccess, Unit4 och Viser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasial utbildning inom lön, ekonomi, administration eller liknande. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en serviceinriktad roll samt erfarenheter från administrativa system, personal- och löneadministration samt fakturahantering. Även goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bemanning.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska då muntlig och skriftlig kommunikation och dokumentation sker på svenska.
Du har god samarbetsförmåga, arbetar strukturerat, är självgående och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta deadlines. Administratörsyrket står inför en omfattande digital transformation, därför ser vi att du är intresserad av detta samt har en pedagogisk förmåga och uthållighet som ger dig goda möjligheter att förklara interna processer och rutiner för olika mottagare.
Om detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538