Administratör till verksamhetsområde hjälpmedel i Kristianstad

Administratör till verksamhetsområde hjälpmedel i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Älskar du administrativa utmaningar och vill lösa dessa med ditt serviceinriktade sätt? Är du dessutom lyhörd och drivs av framåtanda och förbättringar? Då kan det vara just du som är vår nya kollega!

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Verksamhetsområdet har nyligen påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en tydligare och stabilare plattform. Som ett led i detta arbete genomförs en förändring i verksamhetens organisation för att tydliggöra ansvars- och funktionsindelningen. I vårt nya område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten ingår enheterna kundservice, administration, sortiment och logistik.

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu en två administratör till oss på VO hjälpmedel. Den ena tjänsten avser en tillsvidareanställning och den andra en visstidsanställning på 12 månader, med möjlighet till förlängning.

Enheten för administration ansvarar för den verksamhetsövergripande hjälpmedelsadministrationen. Här ingår fakturahantering, inköpsavrop samt systemadministration. På administration ansvarar vi för support, drift och utveckling i verksamhetssystemet Sesam. Här skapar vi tillsammans mervärde för våra patienter genom god service.

Vi är 15 positiva kollegor på enheten och i rollen som administratör hos oss kommer du att arbeta både självständigt och i grupp. Du skapar inköp på hjälpmedel och har kontakt med både förskrivare och leverantörer. Du verifierar inköpen via orderbekräftelser och följer upp leverantörernas leveransprecision samt hanterar leverantörsfakturor. Dessa arbetsuppgifter kommer att vara fördelade på flera kollegor i teamet och kan därför variera. Vi utvecklas hela tiden och får nya uppdrag eftersom vi jobbar i en föränderlig organisation. Tillsammans hjälps vi åt att utveckla processer och arbetssätt, både på vår enhet och över gränserna i processgrupper.

Hjälpmedel arbetar utifrån Lean och har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar och bidrar i lokala puls- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren, och slutkunden är patient. Vi erbjuder flextid och friskvårdsbidrag samt möjlighet till distansarbete. Hos oss är hälsoutmaningar och gemensamma AW med andra enheter inom verksamheten sådant som skapar trivsel.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning med fullständiga betyg. Vidare är det ett krav att du kommunicerar väl på svenska i såväl tal som skrift. Likaså att du är bekväm med att arbeta i Excel genom att hantera och skapa listor samt tabeller.

Vi ser det som meriterande om du har följande:
• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna från offentlig verksamhet.
• Erfarenhet i Raindance.
• Erfarenhet av att ha jobbat i verksamhetssystemet Sesam. Verksamhetssystemet lär du dig på plats, men energin och glädjen tar du med dig till vårt gäng!

Vi vill förstås veta mer om dig! Men några saker vi kan tänka oss passar in på dig som person är att du tycker om utmaningar, är flexibel, nyfiken, lyhörd och vågar testa nya saker och tar egna initiativ. Vidare ser vi att du har ett serviceinriktat arbetssätt med god förmåga att samarbeta via olika kontaktytor. Då vi är måna om att hitta en kollega som ska trivas i och komplettera vårt nuvarande team så kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer är planerade och kommer att hållas den 8/3 samt 16/3.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning psykiatri, habilitering och hjälpmedel är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedelsverksamheten består av fem mottagningar som finns representerade i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg samt område Order/logistik med enheter i Malmö, Staffanstorp och Kristianstad. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024