Administratör till verksamhetsområde plastikkirurgi och käkkirurgi

Administratör till verksamhetsområde plastikkirurgi och käkkirurgi

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde plastikkirurgi och käkkirurgi

Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.

Vår verksamhet
Inom verksamhetsområdet plastikkirurgi och käkkirurgi bedrivs en stor del av sjukhusets högspecialiserade riks- och regionvård samt Regionens två uppdrag inom Nationell högspecialiserad vård, allt i nära samarbete mellan olika specialiteter. Vi är en expansiv verksamhet med ca 200 medarbetare och vår verksamhet är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och SS-EN 15224. Verksamheten är indelad i fem ämnesområden: brännskador, kraniofacial kirurgi, rekonstruktiv kirurgi, allmän plastikkirurgi och käkkirurgi. Verksamheten behöver förstärka det administrativa stödet på en övergripande verksamhetsnivå.

Ditt uppdrag
Vi söker en erfaren sekreterare som primärt ska ge administrativt stöd till läkarchefen och läkargruppen men även på en övergripande verksamhetsnivå. Din huvuduppgift är att ansvara, tillsammans med läkarchefen, för läkarnas schemaläggning samt tidrapportering. I arbetsuppgifterna ingår även myndighetskontakter då din roll koordinerar verksamhetens fellowship program, mötes- och kalenderhantering inom flera av verksamhetens avdelningar, fakturahantering samt administrativt stöd vid halvtidskontroller/disputationer. Du deltar aktivt i verksamhetens produktionsplanering genom ditt ansvar för läkarschemat.

Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en dokumenterad utbildning gällande administration och sekreteraruppgifter alternativt långvarig erfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig på engelska både muntligen och skriftligen då befattningen innebär kontaktytor med icke svensktalande. Du känner till vad patientsekretess innebär och hur GDPR påverkar arbetet inom hälso- och sjukvården. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i hela Office 365-paketet speciellt i Word, Excel, PowerPoint, SharePoint men även Teams. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic-systemet samt har erfarenhet av schemaläggning och arbetat i Medinet som kommer gå över i Heroma 2022.

Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, servicekänsla och initiativförmåga. Det är nödvändigt att du har god samarbetsförmåga och flexibilitet, att du både självständigt och i grupp kan utföra de arbetsuppgifter som ingår samt att du ser förändringsprocesser som en positiv utmaning. Du kommer att ingå i en administrativ stab bestående av tre personer med separata ansvarsområden och rapportera till verksamhetschefen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med provtjänstgöring under 6 månader

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Gunilla Nygård, verksamhetschef 018 – 611 04 58
Sianna Chef, administratör 018 – 611 55 64
Facklig kontaktperson nås via växeln 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024