Administratör till VO Arbetssökande i Kronoberg

Administratör till VO Arbetssökande i Kronoberg

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vill du axla en spännande roll som administratör till vår enhet?

Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Enheten VO Arbetssökande har cirka 80 medarbetare som bland annat arbetsförmedlare, arbetsterapeut, psykolog och administratörer fördelade i 5 sektioner.

Vi arbetar för länets åtta kommuner och har kontor i Växjö och Ljungby. Nu söker vi en administratör med placering i Växjö eller Ljungby. 

Beskrivning av tjänsten

Som administratör på Arbetsförmedlingen ansvarar du för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt. Du sköter administrationen inom fastställda områden enligt interna instruktioner och handläggarstöd. Uppmärksammar du fel och brister i beslut eller underlag meddelar du ansvarig handläggare eller chef. Du ansvarar för att initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom ditt område.

Arbetsuppgifter

- Olika typer av dokumenthantering så som sortering, diarieföring, posthantering och granskning i olika system. Enklare personaladministration och ekonomiadministration som leveranskontroll och fakturahantering
- Kontorsrelaterade uppgifter som till exempel att beställa och fylla på material samt enklare inköp.

Kvalifikationskrav

- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet, varav ett år med administrativa arbetsuppgifter
- Mycket god datorvana, främst inom MS-Office
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, samt god läsförståelse

Meriterande

- Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering
- Att ha arbetat som administratör inom arbetsförmedling

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är visstid till och med med 221231 med start 220601. Placeringsort Växjö eller Ljungby.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats och värderar våra medarbetare högt. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som jobbar här är här av rätt anledning och vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2022-04-10. Bifoga CV och personligt brev, där du beskriver varför du söker jobbet. Du ansöker elektroniskt och kommer få svara på ett antal urvalsfrågor. 

Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024