OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla yrkesutbildningarna för vuxna i Örebro? Då är du välkommen till oss på Yrkesutbildningcenter!
Om tjänsten
Huvudsyftet med all yrkesutbildningscenters verksamhet är att skapa yrkesutbildningar som leder till arbete för våra elever. I rollen som administratör kommer du sammarbeta tätt Yrkesutbildningscenters två rektorer, lärare samt externa utbildningsannordnare.
Arbetet kräver hög grad av flexibilitet och du behöver vara en servicemänniska som via kontroll på olika processer kan se till att administrationen av våra utbildningar fungerar i en kontinuerligt föränderlig vuxenutbildning. Vi har under våren bytt verksamhetssystem och befinner oss i en planerad utökning av yrkesutbildningar vilket innebär att du kommer att starta din tjänst mitt i ett utvecklingsarbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
• arbete med administrativt stöd till våra utbildningar
• arbete med förbättring och effektivisering av våra administrativa processer
Om arbetsplatsen
Komvux Campus Risbergska - möjligheternas vuxenutbildning, som sedan 2017 är samlad i nyrenoverade lokaler på Campus Risbergska, vackert beläget vid Svartån nära Karlslundsområdet. På Komvux Campus Risbergska arbetar i dagsläget över 200 medarbetare med undervisning och utveckling för 3500 elever. Utbildningar bedrivs inom Lärvux, SFI, på grundläggande nivå, kombinationsutbildningar på gymnasial nivå och inom Yrkeshögskola – Komvux gör det möjligt!
Läs mer om vår skola och våra utbildningar på: orebro.se/komvux
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Som administratör är du flexibel, har en god samarbetsförmåga och kan se möjligheter istället för hinder. Vi ser även att du är strukturerad, ansvarstagande och kan arbeta självgående. Att du är serviceinriktad och alltid ger ett gott bemötande ser vi som en självklarhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du tydligt kan kommunicera med personal och besökare, samt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration alternativ annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skolans värld
• goda kunskaper i Office 365
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem, t.ex. IST, Skola 24, Procapita, W3D3
• erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet och/eller offentlig sektor
• erfarenhet av att bedriva förbättringsarbete
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 maj, enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67