OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF).
Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat.
Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 120 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor Hässleholm.
Organisatorisk placering
Till enheten för tillsyn och studiedokumentation söker vi nu en administratör. Enheten är placerad i Hässleholm och består idag av 16 medarbetare.
Enheten ansvarar för att utföra tillsyn av utbildningarna inom myndighetens ansvarsområde och hanterar studiedokumentation för utbildningar inom de utbildningsformer som myndigheten ansvarar för.
Arbetsuppgifter
Administratörsrollen är en central funktion med kontaktytor både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter spänner över flera olika områden men innefattar främst administration inom tillsyn samt service kopplat till kontorsmiljön. Du kommer även jobba med övriga administrativa uppgifter såsom att ta fram information till årsredovisningen, skapa enkäter samt diarieföring. Du får en viktig roll på kontoret där du bidrar till att verksamheten löper på smidigt samtidigt som det är trivsamt.
Krav på utbildning och erfarenhet
• Gymnasiekompetens eller motsvarande. Kvalifikation på lägst nivå 4 enligt SeQF, eller motsvarande kompetens genom erfarenhet och/eller utbildning.
• Minst tre års erfarenhet av brett kvalificerat administrativt arbete
Kunskapskrav
Du har mycket goda kunskaper i Excel och är van att arbeta i databassystem.
Meriterande
Erfarenhet av statlig verksamhet samt erfarenhet av arbete i W3D3.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, tar ansvar för och är duktig på att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är utåtriktad med ett positivt bemötande och kan hantera många kontaktytor både internt och externt. För att du ska trivas hos oss tycker du om att arbeta med varierande arbetsuppgifter, har ett prestigelöst förhållningssätt och ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Arbetet kräver även att du har integritet och ett gott omdöme.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med placering i Hässleholm.
Myndigheten tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Rafal Tomaszewski, 010-209 01 46 eller HR-handläggare Emma Fröst, 010-209 02 47. Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Dan Andersson, 010-209 01 29, och för ST, Ivan Knez, 010- 209 01 47. För mer information om organisationen, gå in på myh.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 24 februari 2021. Du ansöker nedan via "ansök".
Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.