OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Är du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Vi söker en ny kollega till vår administrativa enhet i Sydväst.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att vara chefsstöd i våra personalsystem Personec och Multi Access. Arbetet som administratör är omväxlande och självständigt. Då vi har ett backupsystem måste du vara beredd på utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder, så det krävs att du är flexibel, har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig.
I Förvaltningen för funktionsstöd finns det fyra administrativa enheter. Den administrativa enheten i stadsområde Sydväst bildades 2021 då Västra Göteborg och Askim-Frölunda-Högsbo slogs ihop. Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge så professionellt administrativt stöd som möjligt. Vi är för tillfället 20 administratörer som har sina arbetsplatser på Lergöksgatan 2B. Vi stöttar chefer och medarbetare och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, verksamhetssystem, avgiftshandläggning m.m.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning.
Önskvärt är om du har erfarenhet av administrativt uppdrag i offentlig förvaltning. Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete i Personec och Multi Access. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.
Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med andra, kunna ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen i Sydväst!
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kan eventuellt hållas digitalt.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.