Administratör - Timecare (MA) och Personec till Administrativa enheten Sydv

Administratör - Timecare (MA) och Personec till Administrativa enheten Sydv

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Vi söker en ny kollega till vår administrativa enhet i Sydväst.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att vara chefsstöd i våra personalsystem Personec och Time-care. Du kommer även att vara sekreterare vid våra lokala samverkansmöten med de fackliga organisationerna (LSG). Arbetet som administratör är omväxlande och självständigt. Då vi har ett backupsystem måste du vara beredd på utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder, så det krävs att du är flexibel, har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig.

I Förvaltningen för funktionsstöd finns det fyra administrativa enheter. Den administrativa enheten i stadsområde Sydväst bildades 2021 då Västra Göteborg och Askim-Frölunda-Högsbo slogs ihop. Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge så professionellt administrativt stöd som möjligt. Vi är för tillfället 20 administratörer som har sina arbetsplatser på Lergöksgatan 2B. Vi stöttar chefer och medarbetare och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, verksamhetssystem, avgiftshandläggning m.m.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning.

Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete i Time-care och som chefsstöd i Personec. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.

Önskvärt är om du har erfarenhet av administrativt uppdrag i offentlig förvaltning samt erfarenhet av sekreteraruppdrag.

Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med andra. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen i Sydväst!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden


Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024