OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.
Avdelningen för stöd och samverkan ansvarar för hantering av bidrag till myndighetens olika målgrupper och för att ta fram och sprida kunskap om resultat och effekter av bidragsgivningen. Avdelningen är huvudansvarig för uppdrag som berör Sveriges internationella samarbete och har huvudansvar för att representera myndigheten internationellt. Det nationella kontoret för ungdomsdelen av EU-programmet Erasmus+ är placerat inom av-delningen, som också är kontaktpunkt för Europa för Medborgarna. Huvudsakliga mål-grupper är civila samhällets organisationer och kommunala verksamheter inom ungdoms-området.
ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att bistå avdelningens handläggare i arbetet med för-delning av projektbidrag inom ramen för EU-programmet Erasmus+. Exempel på uppgifter kan vara att förbereda ärenden för handläggning, mata in uppgifter i databaser, göra sökningar och ta fram listor och underlag från databaser, hantera bidragsutbetalningar, utskick av beslut och information och svara på förfrågningar per e-post och telefon. Andra arbetsuppgifter inom ramen för tjänsten är att sköta administration i samband med konferenser och möten; lägga upp konferenser i myndighetens konferensbokningssystem, hantera deltagarlistor och hotellbokningar, administrera deltagaravgifter och reseersättningar, packa informationsmaterial och ta anteckningar vid möten.
Administratören är ofta efterfrågad från olika håll och det är viktigt att du är strukturerad och flexibel i ditt arbete och kan ha många pågående arbetsuppgifter samtidigt. Vi tror att du är en stabil, noggrann person som gillar listor och rutiner och älskar excel. Du är bra på att prioritera och på att hjälpa människor tillrätta.
KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver:
• Gymnasieutbildning (gärna med ekonomi) eller motsvarande
• Stor noggrannhet och god administrativ skicklighet
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
• Mycket goda kunskaper i officepaketet och då särskilt i excel (observera att de intervjuer vi genomför även kommer att innehålla några enklare övningar i excel för att bedöma vilken vana du har vid verktyget)
• God samarbetsförmåga (serviceinriktad)
Meriterande:
• Internationell erfarenhet
• Erfarenhet av offentlig förvaltning och bidragshantering
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.
ÖVRIGT
MUCF är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Ansvarig Therese Branevig
08-566 219 84
Enhetschef, utvecklingsenheten Maria Nyman
08-566 219 00
HR Chef Therese Branevig
08-566 219 84
Avdelningschef Lotta Persson
08-566 219 00
Rekryteringskonsult Experis Malin Magnusson
076-780 68 64