OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden söker nu en Unix/Linux administratör. Uppdraget är förutom drift/förvaltning också att uppgradera känsliga system till nyare versioner med ytterst lite nertid. Ledning och styrning sker av i samråd med förvaltningen.
Arbetsuppgifter:
- Förvaltning av operativsystem (Unix (Solaris) samt Linux (Redhat, Centos mm.)
- Deltagande i projekt som tekniskt stöd och utförare.
- Driva några specifika uppgraderingsarbeten.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Ansible
- Certifiering inom ITIL v3
- Minst 9 års arbetslivserfarenhet inom Solaris.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom Linux.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års erfarenhet av arbete inom energimarknaden
- Minst 5 års erfarenhet av NetApp
- Erfarenhet av High Availability-lösningar i Solaris.
- Erfarenhet av Kubernetes och Openshift
- Genomfört minst två uppdrag inom statlig myndighet eller verk.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- God förmåga att följa och skapa dokumentation
- Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström