Administratör - uppföljning av köpta insatser till Socialförvaltning Nordos

Administratör - uppföljning av köpta insatser till Socialförvaltning Nordos

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör med uppdrag att arbeta med uppföljning av köpta insatser Administrationsenhet 1.

Inom Socialförvaltning Nordost finns det två administrativa enheter, Administration 1 och Administration 2 vilka kom till i samband med att förvaltningen startades upp vid senaste årsskiftet. I dagsläget består Administration 1 av den administrativa enhet som fanns inom SDF Angered. Enheten har idag 18 medarbetare och är placerade framförallt vid Hjällbo Lillgata och Förstamajgatan. I dagsläget arbetar vi, administration 1 och 2 med att samordna resurser och uppdrag med målet att hitta nya arbetssätt och metoder anpassade för den nya förvaltningen.

Som administratör med uppdrag att följa upp köpta insatser kommer du att ha en viktig roll inom förvaltningen tillsammans med övriga inom denna funktion. Uppdraget innebär kontakter med chef, ekonom, handläggare m.m. inför de månatliga uppföljningar som görs. Dina uppgifter innefattar bl.a. att hantera fakturor avseende köpta insatser, att hålla våra uppföljningsfiler uppdaterade samt att hantera placeringsavtal m.m. Vi är stolta över att vara en lärande organisation och söker nu en administratör som vill arbeta och utvecklas i nära samarbete med förvaltningens verksamheter.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag med stor variation i arbetsuppgifterna.

Låter det som en tjänst för dig? Då kan du vara den vi söker!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning administration, offentlig förvaltning eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet vilken arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du ska behärska Excel, gilla att arbeta med siffror och ha erfarenhet av att ha arbetat med uppföljning inom ekonomi. Vi ser gärna att du även har erfarenhet ifrån att ha arbetat i Treserva-PROD.
Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och att du anstränger dig för att framföra lösningar. Genom lyhördhet och god kommunikation, skapar du förtroendefulla relationer med olika parter och handlar samtidigt i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen. Du är prestigelös och serviceinriktad.

Du har erfarenhet och förmåga av att arbeta i team där ni tar ett gemensamt ansvar för helheten och tycker om att arbeta på detta vis. Du använder din tid effektivt, är organiserad och är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Du kan också se förbättringsområden och bidrar med förslag till utveckling. Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Urval kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan vilken vi ser fram emot!

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024