Administratör upphandling

Administratör upphandling

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person med ett öga för detaljer? Då är det här tjänsten för dig! Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt  erfarna team inom Bid Office i rollen som administratör inom upphandling. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget
Du kommer att tillhöra ett team med experter affärstaktik och offentlig upphandling. Teamet stöttar våra säljare i större affärer med offerter, anbud och i dialogen med både leverantörer och kunder. Din roll kommer i stora drag handla om att hantera inkommande upphandlingar och säkerställa att vår säljorganisation har rätt information i rätt tid. Du kommer registrera upphandlingar och följa upp dem. Tillsammans med resten av teamet är du med och utvecklar vårt arbete och processer inom anbud. Du kommer att ha mycket kontakt med våra säljare och olika funktioner inom Atea.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
•    Bevakning och utskick av upphandlingsannonser och avropsförfrågningar på nationella ramavtal
•    Uppföljning av avropsförfrågningar på nationella ramavtal
•    Ansvara för månads- och kvartalsvis rapportering av försäljningsstatistik internt till Ekonomi och externt till Kammarkollegiet och Adda 
•    Tillsammans med kollegor i gruppen säkerställa att vi har uppdaterad och relevant information på Ateas intranät
•    Utveckling av anbudsprocessen tillsammans med kollegor i gruppen men även olika enheter på Atea

Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi ser att du är en noggrann och strukturerad person med ett öga för detaljer. Du är serviceinriktad och motiveras av att hjälp och stötta andra. Du tar initiativ och vill förbättra flöden och processer. Du driver arbetet självständigt framåt och löser uppkomna problem effektivt. 

För att lyckas i tjänsten som administratör bör du ha följande kompetens:
•    Systemvana, gärna ha arbetat i Office365 och CRM-system 
•    Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, framförallt på svenska men även engelska 
•    Kunskap i offentlig upphandling är meriterande Vill du bli en del av landslaget?

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Adam Johansson, Chef Bid Office, via adam.johansson@atea.se alternativt telefonnummer 08 – 477 47 98. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.


Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


26 november 2024

Amanuenser i elektroteknik/AI

Amanuenser i elektroteknik/AI

26 november 2024

Teknisk Data-samordnare

Teknisk Data-samordnare

26 november 2024

26 november 2024