OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker administratörer med funktion som administratör utredning till Polisområde Sydöstra Götaland med placering vid Utredningsjourgrupp i Växjö. Anställningarna är tidsbegränsade t o m 2017-06-30.
Polisområde sydöstra Götaland sträcker sig från Västervik i norr till Ronneby i söder. Polisområdet är indelat i fem lokalpolisområden, Västervik, Kalmar, Nybro, Växjö och Karlskrona.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör utredning vid gruppen för utredningsjouren biträder du förundersökningsledaren med allehanda administrativa uppgifter, ta emot telefonsamtal, registerslagning i polisens register, utredningsadministration, hantering av vissa larmsystem, personaladministration, m m.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har :
• Godkänd gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket
• God datorvana
Meriterande är:
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Datavana
• Språkkunskaper utöver engelska
PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är noggrann, flexibel, stresstålig och ansvarsfull samt har en god samarbetsförmåga. Vidare är du är rättsmedveten.
Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t o m 2017-06-30
Arbetsort: Växjö
Arbetstid: Arbetstiden är förlagd till treskift med periodplanering.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställning: Administratör med funktion som administratör utredning
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer att genomföras före anställningen.
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Anne-Lie Holgersson, telefon 010-56 20127.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna med om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg
Vill du veta mera om anställningen är du välkomm
Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av
Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51