Administratör, vård

Administratör, vård

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på ögon och duktig på administration? Vi söker en serviceinriktad kollega till vårt team inom medicinsk administration på S:t Eriks Ögonsjukhus.

Om oss
På kliniken för främre segmentet, glaukom, neurooftalmologi och ögonplastik arbetar runt 100 medarbetare som är sjuksköterskor, läkare, undersköterskor, optiker, medicinska sekreterare och administratörer. Medicinsk administration är en viktig del i verksamheten där du samarbetar med övriga personalkategorier.

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats i nya moderna lokaler med omväxlande arbetsuppgifter. Vår vision är att skapa ett Eye Center of Excellence för att stimulera vård, forskning och utveckling inom ögonområdet.

Om tjänsten 
Du ingår i ett team bestående av sju administratörer som arbetar tillsammans för att ge bästa möjliga service åt patienter, vårdpersonal och övriga besökare. Till gruppen hör även åtta medicinska sekreterare som du också samarbetar med. Då sjukhuset är relativt litet har vi en familjär stämning med snabba kontaktvägar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att fylla mottagningens tidböcker med patientbesök, bemanna mottagningens reception, telefonservice, remisshantering och övrigt administrativt arbete. Vi arbetar efter schema med blockindelningar med varierande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter:

- Patientbokningar via journalsystemet TakeCare
- Bemanna reception med kassafunktion
- Telefonservice via vårt telefonsystem TeleQ
- Remisshantering
- Schemaöppning i TakeCare
- Kontakt med patienter via våra e-tjänster på 1177 Vårdguiden  

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har arbetat med service, gärna inom administration. Du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift samt har grundläggande språkkunskaper i engelska.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i journalsystemet TakeCare gällande bokning, registrering eller schemaöppning samt om du har erfarenhet av Microsoft Office.

Personliga egenskaper
Du är lätt att samarbeta med och gillar att arbeta i ett team. I arbetet krävs det att du är flexibel med förmågan att hjälpa till där det behövs. Du har god organisationsförmåga och är strukturerad då det stundtals är mycket att göra. Du har personlig mognad, tar egna initiativ och har ett intresse av att arbeta för förbättringar i verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Villkor
Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning, provanställning i sex månader kan bli aktuellt.

Tillträde snarast.  

Urval och intervjuer sker löpande.

Om S:t Eriks Ögonsjukhus



S:t Eriks Ögonsjukhus är ett av Europas ledande ögonsjukhus. Vi erbjuder högspecialiserad ögonsjukvård och tar varje år emot cirka 175 000 patienter från Stockholms län, Sverige och utlandet. Tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi forskning och utbildning inom ögonområdet. Sjukhuset har 450 medarbetare och drivs som ett aktiebolag med Region Stockholm som ägare.



S:t Eriks Ögonsjukhus finns i nybyggda och moderna lokaler i Hagastaden.



Se även vår webbplats



För S:t Eriks Ögonsjukhus är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö.

 


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024