OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till arbetsförmedlingen i Växjö söker vi nu en administratör!
Arbetsförmedlingen Växjö ingår i Marknadsområde Småland Blekinge och omfattar kontor i Växjö, Tingsryd, Lessebo och Alvesta. På kontoren arbetar sammanlagt ca 200 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team av adminstratörer som arbetar med hela enhet Växjö och din närmaste chef kommer att vara sektionschef. Dina arbetsuppgifter innebär att utföra och ansvara för dokumenthantering t ex diarieföring, arkivering och posthantering. Även ekonomiadministration såsom leveranskontroll, fakturahantering och återkrav utförs och vi arbetar i systemet Raindance. Inom programadministrationen kommer du att förbereda inför beslut om utbetalningar till arbetshjälpmedel, projektredovisning med mera. Du kommer att ha en viktig roll i att informera och utbilda dina kollegor och samarbetspartners till effektiva och säkra adminstrativa rutiner liksom att signalera till ansvarig handläggare eller chef vid brister.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha utbildning på minst gymnasienivå alternativt har du en anställning som administratör inom myndigheten. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av dokumenthantering, ekonomiadministration och liknande och du har därför grundläggande kunskap om t ex kontroll av fakturor. Du behöver ha kunskaper inom dokumenthantering och utbildning eller erfarenhet i registrering. I din roll ingår mycket samarbeten, internutbildning och utbildning. Din förmåga att kommunicera i tal och skrift liksom din samarbetsförmåga är därför av stor betydelse. Du behöver även god läsförståelse på engelska. Arbetet sker till stor del i olika IT-verktyg och du behöver ha mycket goda kunskaper i MS Office.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du behöver vara både självgående och ha förmåga att ta initiativ och skapa goda relationer som främjar utvecklingen av god förvaltning. Arbetet är teambaserat och samarbetet i teamet är avgörande för resultatet. Som person är du ansvarstagande, noggrann och kvalitetsmedveten och har förmåga att strukturera ditt arbete. För dig är det naturligt att ta anvar för att hålla dig uppdaterad inom området, dela med dig av ny kunskap och tillsammans med dina kollegor utveckla och anpassa arbetssätt när förutsättningarna förändras. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Vi ser att det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor liksom kunskap om myndighetens uppdrag, tjänsteutbud, insatser och program.
Ansökan och Anställning
Tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Växjö. Tjänstgöring på flera orter förekommer. Vi ser gärna manliga sökande då gruppen till stor del består av kvinnor.
Välkommen med din ansökan senast den 3 februari 2017. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740