Administratör, verksamhetsområde Kalmar

Administratör, verksamhetsområde Kalmar

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott att bryta den onda cirkeln. Häktet och anstalten i Kalmar bildar tillsammans verksamhetsområde Kalmar och är organisatoriskt samma enhet. Medarbetarna som arbetar i Kalmar ska kunna tjänstgöra både på häktet och anstalten. Anstalten i Kalmar har 60 platser i säkerhetsklass två. Den byggdes 1852, och är landets äldsta. Häktet har 35 platser. Häktet och anstalten är belägna i centrala Kalmar. Verksamhetsområde Kalmar har cirka 100 anställda. Läs mer om verksamheten på vår hemsida: http://krimnet.kvv.se/Om-Kriminalvarden/Regioner-VO-och-VS/Anstalter/Kalmar/Sidor/default.aspx
Det pågår för närvarande en förstudie om en ny kriminalvårdsanläggning Kalmar och ett nytt häkte i Kalmar. Ny anstalt och nytt häkte kan tas i bruk tidigast i slutet av 2026.
Vi söker dig som vill arbeta som administratör med för närvarande placering på anstalten Kalmar.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha ansvar för bl.a. arkiv, diariet och akthantering. Andra exempeI på arbetsuppgifter är att handlägga vissa fastighetsrelaterade ärenden, IT-administration, bevakning och uppföljning av avtal, stöd till inköps- och förrådsansvariga, fakturahantering och vissa avtalsinköp, samordna inventeringar och bokslut. Bra sammanfattat är att du ska vara beredd på att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer att ha en viktig samordnande roll.
I tjänsten är det viktigt att upprätthålla en god rättssäkerhet. Det gör du bl.a. genom att samverka med kontakter såväl inom myndigheten som med externa samverkanspartners inom rättskedjan.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör är det viktigt att ha ett strukturerat och organiserat arbetssätt, hög ansvarskänsla och förmåga att arbeta efter mål och korta tidsramar. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Vid lugnare perioder ser du vad som behöver göras och tar initiativ till andra uppgifter. Du arbetar alltid effektivt samtidigt som du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du trivs bra med att arbeta i grupp och har lätt för att skapa nya kontakter och underhålla relationer. Då handläggningen är en del av rättsprocessen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är stresstålig och erbjuder god service. Du är lojal mot verksamheten, kan samarbeta med många olika människor men har samtidigt en god förmåga att arbeta självständigt.

Krav:
• Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen.
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete med liknande arbetsuppgifter
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• God IT-kompetens, ex. i form av goda färdigheter i Office-paketets program
• B körkort


Meriterande:
• Kontorsadministrativ utbildning
• Administrativ erfarenhet från offentlig förvaltning, gärna med arbetsuppgifter såsom fakturahantering, diarieföring och hantering av sekretesskyddade handlingar
• Kunskaper i relevanta administrativa system så som Platina och Proceedo eller liknande.


ÖVRIGT
Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet
Du har medvetenhet om och förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-expert Cathrin Rumar
011 - 496 33 17
Kriminalvårdsinpektör Curt Brathén
0480-469753
Kriminalvårdsinspektör Jonas Gibbons
0480-469653
Tf Krminalvårdsinspektör Lars Guth
0480-469649
Kriminalvårdsinspektör Mikael Ståhl
0480-469705
Sjukvårssamordnare Ann-Margreth Månsson
013 - 495 29 22
Kriminalvårdsinspektör Magdalena Draszka
0490-796630
Rektor Region Öst Bertil Schoug
0761-05 89 74
Chef för sektionen för klientutbildning Lena Broo
070 – 246 72 61
Rektor Tommy Nyman
0733 48 60 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, A/H Region Öst
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 13 maj 2021

Besöksadress

Brigadgatan 10 58131 Linköping
None

Postadress

Box 1268
Linköping, 58112

Liknande jobb


1 november 2024