OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specialpedagogiska skolmyndigheten ansvarar för statens samlade stöd i specialpedagogiska frågor. Myndigheten ger råd och stöd till skolhuvudmän i deras ansvar för en likvärdig utbildning för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning, främjar tillgången på läromedel för dessa samt driver specialskolor för vissa elevgrupper. Myndigheten fördelar också bidrag till vissa utbildningsanordnare och till vuxna med funktionsnedsättning för vissa korta studier. ARBETSUPPGIFTER Läromedelsavdelningen består av två enheter: Enheten för utveckling och framställning av läromedel samt Enheten för främjande och produktionsstöd. Avdelningen är en del av Specialpedagogiska skolmyndighetens (SPSM) verksamhet. Vi söker nu en administratör till Läromedelsavdelningen med placering i Örebro. Följande arbetsuppgifter ingår i arbetet som administratör: - Ekonomiadministration - Personaladministration - Diarie/ Arkivering - Avtalshantering - Övrig administration KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbilning med inriktining inom ekonomi. Du ska även ha goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Du ska ha några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vana av fakturahantering inklusive kontering samt personaladministration är ett krav. Du är serviceinriktad och självgående med god samarbetsförmåga och kan ha många arbetsuppgifter på gång samtidigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Projektledare Jenny Odeblom
010-473 53 57
Enhetschef Nina Lundholm
010-473 51 76
Enhetschef Samantha Sylva-Arvidson
010-473 5535
Tf Enhetschef Jessica Einarsson
010-473 66 46
Projektledare Catarina Hägg
010-473 53 37
tf Enhetschef Agneta Nylander-Widz
010-473 53 70
Tf Enhetschef Eva Fernell-Szarota
010-473 5147